Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 8 клас |
УРОК № 48 Тема. Тематична атестація "Література Середньовіччя"
Мета: перевірити якість знань учнів за темою «Середньовічна література»; розвивати творчі здібності; виховувати прагнення досягти високих результатів. Обладнання: картки із завданнями. ХІД УРОКУ I. Оголошення теми і мети уроку II. Ознайомлення із завданнями I варіант 1 рівень Теорія літератури (2 бали) 1) Дайте визначення газелі. 2) Що означає термін канцона? 2 рівень Тест (3 бали) 1) Який поет є автором «Пісні про хліб і шовк»? а) Рудакі; б) Лі Бо; в) Ду Фу. 2) Хто є засновником жанру рубаї? а) Гафіз; б) Рудакі; в) Хайям. 3) Темами творчості провансальських трубадурів були: а) оспівування кохання до Прекрасної Дами; б) ностальгія за Батьківщиною; в) прославлення рицарської доблесті. 4) Коли починає розвиватися лірика вагантів? а) XII–XIII ст.; б) X–XI ст.; в) XIII–XIV ст. 5) Реальний історичний факт, покладений в основу «Пісні про Роланда» — це... а) військові дії армії Карла Великого в Іспанії 778 р.; б) засвоєння Іспанії Карлом Великим; в) опір царя Сарагоси Марсілія війську Карла Великого. 6) У поемі Данте «Божественна комедія» великого значення надається: а) числу 5; б) числу 3; в) числу 12. 3 рівень Аналіз поетичного тексту Проаналізуйте будь-який із запропонованих рубаї О. Хайяма. * * * Удивленья достойны поступки Творца! Переполнены горечью наши сердца, Мы уходим из этого мира, не зная, Ни начала, ни смысла его, ни конца. * * * Этот ценный рубин — из особого здесь рудника; Этот жемчуг единственный светит особой печатью. И загадка любви непонятной полна благодатью, И она для разгадки особого ждет языка. * * * Жизнь с крючка сорвалась и бесследно прошла, Словно пьяная ночь, беспросветно прошла. Жизнь, мгновенье которой равно мирозданью, Как меж пальцев песок, незаметно прошла! * * * Покоя мало, тягот не забыть, Растут заботы, все мрачнее жить… Хвала Творцу, что бед у нас хватает. Хоть что-то не приходится просить. 4 рівень Творче завдання (спільне для обох варіантів) (4 бали) Напишіть твір-мініатюру на одну із тем: - «Граф Роланд — утілення найкращих рис середньовічного рицаря». - «Мудрість рубаї Омара Хайяма». - «Любов, що водить сонце й зорні стелі...» (за поетичними творами Середньовіччя). II варіант 1 рівень Теорія літератури 1) Дайте визначення рубаї. 2) Поясніть значення терміна сирвента. 2 рівень Тести 1) Хто є автором поезії «Входжу в річку...»? а) Гафіз; б) Хайям; в) Лі Бо. 2) Хто зробив найбільший внесок у розвиток жанру рубаї? а) Рудакі; б) Хайям; в) Ду Фу. 3) Хто з провансальських трубадурів присвятив свою творчість графині Триполітанській? а) Бертран де Борн; б) Турольд; в) Джауфре Рюдель. 4) Де з’явилася лірика вагантів? а) У Західній Європі; б) в Азії; в) у Східній Європі. 5) Граф Роланд має такі риси характеру: а) сміливість, відданість; б) гордість, самовпевненість; в) покірність, обережність. 6) Образ лісу в «Божественній комедії» символізує: а) шлях до Пекла; б) страх героя; в) гріховне життя. 3 рівень Аналіз поетичного тексту Проаналізуйте будь-який із запропонованих рубаї О. Хайяма. * * * Не сраженных тобой наповал в мире нет, Кто бы разум при том не терял, в мире нет. И хоть ты ни к кому не питаешь пристрастья, Кто любви бы твоей не желал, в мире нет. * * * То облечет судьба меня в шелка, То обдерет, как дольку чеснока, Но об её капризах долго думать — Так превратишься скоро в старика. * * * Сперва мой ум по небесам блуждал, Скрижаль, калам, и рай, и ад искал. Сказал мне Разум: «Рай и ад — с тобою,— Все ты несешь в себе, чего алкал». * * * Коль можешь, не тужи о времени бегущем, Не отягчай души ни прошлым, ни грядущим. Сокровища свои потрать, пока ты жив: Ведь все равно в тот мир предстанешь неимущим. III. Виконання завдань IV. Підсумки V. Домашнє завдання Підготувати повідомлення про особливості доби Відродження. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 9919 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 1 | |
| |