Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 8 клас |
Тема.
Біблія
як історико-літературна пам’ятка світової культури. Легенди Старого Заповіту Мета: повідомити про історію виникнення Біблії, її склад,
ознайомити з легендами про царя Соломона та його притчами, зробити висновки про
особливості жанру притчі на матеріалі прочитаних біблійних переказів; розвивати
уміння логічно мислити, робити правильні висновки; виховувати бажання бути
мудрою, справедливою, неординарною людиною. Обладнання:
Біблія, схема,
ілюстрації-гравюри Г. Доре, «Біблійні історії». ...Щоб
пізнати притчу і загадкову мову, слова мудреців і загадки їх. Книга
притч Соломонових ХІД
УРОКУ І.
Актуалізація опорних знань Перевірка
домашнього завдання Дайте
визначення: - всесвітньої літератури; -всесвітнього літературного процесу. ІІ.
Мотивація навчальної діяльності ІІІ. Вивчення
нового матеріалу 1. Виступ учня
із повідомленням про Біблію Біблія має свою
неповторну історію створення.
Віруючі люди вважають, що автор Біблії — Бог, а люди, які записали натхненне
Богом, лише виконували його волю. Цих людей було більше сорока, і серед них не
було жодної жінки. Писалася Біблія на трьох континентах: в Європі, Азії, Африці
— і трьома мовами: давньоєврейською, арамейською, давньогрецькою.
Створювалася Книга Книг протягом тривалого часу: з ХІІ ст. до н. е. до ІІ ст.
н. е. Робота
з лінією часу. Святе Письмо
перекладене більш ніж 1800 мовами й досі залишається книгою, що виходить
найбільшими накладами у світі, отже, має величезну кількість читачів. Проблемне
запитання — Як ви вважаєте, чому така
старовинна та поважна книга, дуже далека від розважальної літератури, має
найбільшу кількість прихильників у світі? У чому ж секрет її молодості? (Відповісти можна словами М. Письменного: «Чи потрібно читати Біблію? Безглузде запитання. За
глибиною задуму, охопленням матеріалу та силою впливу нічого подібного не було
написано у людей. Біблійні сюжети та образи увійшли в плоть і кров художньої
творчості світу останніх двох тисяч років, наклали відбиток на мислення людини,
а головне — висунули ідеали, згідно з якими людина вимірює свою людяність. Не
вбивати, не красти,
любити ближнього свого, як самого себе,— усього цього і багато чого іншого
навчило і продовжує вчити Святе Письмо».) Слов’янський
переклад Біблії був зроблений з тексту, написанного грецькою мовою Кирилом і
Мефодієм у IX ст. Перший переклад Святого Письма сучасною
українською мовою було здійснено в кінці ХІХ — на початку ХХ ст. П. Кулішем, І.
Нечуєм-Левицьким та І. Пулюєм. 2. Стислий
переказ біблійних легенд Пригадайте, які легенди Старого Заповіту вам відомі. («Створення
світу», «Каїн і Авель», «Всесвітній потоп», «Вавилонська вежа») — Чимало сторінок Старого Заповіту присвячено
ізраїльському царю Соломону. Чим же уславився цар Соломон? Соломон — син Давида, цар
ізраїльського народу, який жив і правив у Х ст. до н. е. Справедливо вважається
одним із наймудріших царів у світовій історії. З мудрістю царя Соломона можна
було порівняти лише його багатство. Чому ж так багато було відпущено одній
людині? Ось як Біблія відповідає на це
питання. Нехай
дитина залишається їй!» Тоді цар Соломон вирішив: «Ця жінка — справжня матір
дитини. Вона пожаліла її, забувши про свої бажання». Важливою справою
свого життя вважав Соломон будівництво Храму Божого. Він будував його 7 років,
і лише після цього почав зводити свій дім, що не мав собі рівних за багатством
та розкішшю. Соломон вважається автором ліричної Пісні Пісень, що присвячена
темі кохання, та книги притч, у яких зібрані мудрі вислови-повчання. 4. Повторення
літературознавчих термінів Притча — невеликий
твір, що містить повчання в алегоричній формі. Алегорія — зображення
абстрактного поняття або явища через конкретний образ. 5. Робота з
текстом Цар Соломон
промовив близько 3000 притч, які увійшли у 31 розділ Книги притч Соломонових.
Навіщо Соломон складав свої притчі? У Біблії є така відповідь: «Притчі Соломона, сина
Давидового, царя Ізраїлевого,— щоб пізнати премудрість і карність, щоб
зрозуміти розсудні слова, щоб прийняти напоумлення мудрості, праведності, і
права, і простоти, щоб мудрості дати простодушність, юнакові — пізнання й
розважність. Хай послухає мудрий — і
примножить науку, а розумний здобуде хай мудрих думок, щоб пізнати ту
притчу і загадкову мову, слова мудреців і загадки їх». Іншими словами, притчі Соломона — це настанови молодій людині, як
треба жити на світі. Читання притчі - Чому
Соломон закликає: «Над усе... серце своє стережи, бо з нього походить життя»? (Людина
повинна зберігати свою душу чистою, а серце добрим. Це, на думку
Соломона, найважливіше.) - Що
означають слова: «Стежку ніг своїх вирівняй; не вступайся ні вправо, ні вліво,—
усунь свою ногу від зла!» (Соломон образно
змальовує поведінку людини
в житті як шлях стежкою, яку треба ретельно обирати й не звертати зі
шляху істини, щоб не занапастити свою долю.) Читання притчі - У
чому відмінність першої притчі від притчі про ледаря? (Перша притча містить
у собі пряме повчання, одразу зрозуміле адресату, притча ж про ледаря не має
конкретного повчання (потрібно бути працелюбним), а на нього є лише натяк.
Притча про ледаря багата на алегоричні образи: мурашка — працелюбна людина,
антипод ледаря, волоцюга — незаможність, озброєний муж — злидні.) - Які
твори, що вивчалися раніше на уроках зарубіжної літератури, ви пригадали,
читаючи притчу про ледаря? (Байки Езопа «Мурашка і Цикада», І. А.
Крилова «Стрекоза Муравей») Висновок -
Звідки
Соломону відомо, як потрібно жити праведній людині? (Із заповідей Божих) -
Перерахуйте
заповіді. Поясніть їхнє значення. IV. Підсумки
уроку Біблія
несе нам мудрість і культуру, навчає розуміти навколишній світ, інших людей і
навіть самих себе. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 14849 | |
Всього коментарів: 0 | |