Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 7 клас |
Мета: навчити бачити проблему твору, розмірковувати над нею, висловлювати своє судження; вдосконалювати навички текстологічного аналізу твору; виховувати культуру зв’язного мовлення, культуру відповіді: логічність, послідовність, доказовість, вміння обстоювати власну думку. Хід уроку І. Мотивація пізнавальної діяльності учнів Учитель. Читаючи оповідання «Останній дюйм», ми розмірковуємо над дуже серйозною проблемою - взаємини між батьками та дітьми. Чи тільки над подіями твору Дж. Олдріджа ми розмірковуємо? Навіщо ми торкаємося цієї проблеми? Що ви хотіли б почути сьогодні на уроці? ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок. Перевірка домашнього завдання. До якого ж засобу звертаються дорослі, коли хочуть зрозуміти своїх дітей? Що про це говориться у творі?.. Чи згодні ви з тим, що варто звертатися до цього засобу? ІІІ. Формування нових знань, умінь та навичок 1. Бесіда з учнями Скільки в оповіданні описів польоту? (Два: туди й назад) Який опис детальнішій, яскравіший? Чому саме? Як орієнтується хлопець у польоті? Що допомагає й водночас заважає йому? (Вітер) Що свідчить про те, що хлопчик насправді боїться, що це для нього дуже суворе випробування? («Деві вирішив, що вже ніколи більше не зможе плакати. У нього на все життя висохли сльози») Яку хвилину Бен назвав вирішальною? 2. Переказ епізоду «Посадка літака» Яку фразу у першому і останньому описі польоту повторює автор? («Шість дюймів») Що таке дюйм? Прочитайте останні рядки абзацу, де описано посадку. («Він раптом зрозумів, що виживе,- він дуже боявся померти і зовсім не хотів здаватися») Як ви гадаєте, чому автор не закінчив своє оповідання цими словами? Яку роль відіграє остання частина твору? У чому полягає перемога героїв? Чого навчила й яку допомогу надала їм екстремальна ситуація? Як ви вважаєте, чи зміняться їхні взаємини? Наведіть докази (останній абзац). Прокоментуйте назву оповідання. Чи тільки у прямому розумінні вжито словосполучення «останній дюйм»? IV. Розвиток мовлення Робота над усним твором-мініатюрою «Подальше життя батька й сина» (спільне складання вчителем та учнями плану й сюжетної лінії твору-мініатюри). V. Підбиття підсумків уроку з використанням прийому «Вільний мікрофон» Чи саме на таке закінчення твору сподівався? Чого я навчився, прочитавши книгу? Чи треба було включати цей твір до шкільної програми для семикласників, чи краще було б зачекати, поки вони подорослішають? VI. Домашнє завдання Прочитати або переказати батькам оповідання «Останній дюйм» або новелу «Вождь червоношкірих» і записати їхні думки щодо творів. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 6893 | |
Всього коментарів: 0 | |