Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 6 клас |
Урок № 4. Давньокитайський міф про створення світу Мета: повторити відомості про міф, міфологію, відмінність міфу від казки; ознайомитися з давньокитайськими міфами про створення світу і людей; розвивати допитливість, викликати інтерес до міфології народів світу. Обладнання: зображення Великої Китайської стіни, запис народної китайської музики; тексти давньокитайських міфів. Тип уроку: формування нових знань. Той, хто дивиться у минуле, так само бачить майбутнє, як видно у дзеркалі глибоких вод високе небо. Ш. Петефі Хід уроку І. Актуалізація опорних знань 1. Перевірка домашнього завдання - Що таке міф? - У чому його відмінність від казки? - Дайте визначення міфології. 2. Літературний диктант «Боги давньоєгипетської міфології» 1) Бог Океану – … . (Нун) 2) Бог Вітру й Повітря – … . (Шу) 3) Бог Землі – … . (Геб) 4) Богиня Неба – … . (Нут) 5) Боги – творці Світу – … . (Анум, Птах) 6) Бог Сонця – … . (Ра) ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Тема не записана. На дошці — зображення Великої Китайської стіни. Звучить народна китайська музика.) - Чи здогадалися ви, про яку країну піде мова на уроці? - Що вам відомо про неї? ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1. Підготовка до сприйняття твору Цікаві факти про Китай і китайців - Велика Китайська стіна –
найдовша стіна у світі (загальна її довжина становить близько Велика Китайська стіна – єдина штучно створена споруда, яку видно з космічної орбіти. Її побудували за
часів правління першого китайського імператора Цинь. Велика Китайська стіна
повинна була захищати від набігів кочових племен. Через кожні - Жителі Давнього Китаю були великими винахідниками. Вони вигадали чимало речей – від шовку й паперу до компасу й пороху. Китайці користувалися усім цим за тисячі років до інших народів. - Близько 2 000 років тому китаєць на ім’я Цай Лунь приготував суміш з деревних волокон, розкатав і висушив її. Так був винайдений папір. - Китайці винайшли також годинниковий механізм. Приблизно 1 000 років тому вони сконструювали великого водяного годинника, який приводив у дію водяне колесо. 2. Словникова робота Паньгу – першопредок, перша людина на землі. Нюйва – жіноче божество, що зображувалось у вигляді змії з людською головою. Вона була наділена винятково божественною силою і за один день могла здійснити 70 перевтілень. Чжан –
міра довжини, що складає приблизно Лі – міра довжини, приблизно 3. Читання давньокитайського міфу про створення світу Бесіда Обчислимо разом - Якого зросту, за легендою, був Паньгу? (90 000 лі = 90
000 · = - Наскільки він збільшувався кожного дня? (На 1 чжан,
тобто на - Скільки років було Паньгу, коли відстань між землею і небом стала постійною? (18 000 років Паньгу спав і зростав, 18 000 років розділяв небо і землю, усього 36 000 років, після цього він, очевидно, ще якийсь час утримував небо на відстані від землі.) Запитання - У чому, на думку давніх китайців, полягала головна заслуга Паньгу? (Він розділив небо і землю, самого себе віддав для створення всього прекрасного й необхідного на землі.) 4. Читання давньокитайського міфу про створення людей - Хто і як створив перших людей? - Чи досягла своєї мети богиня Нюйва? (Так, вона перестала почуватися самотньою, а на світі з’явилося багато розумних істот — людей.) - Богинею чого вважали Нюйву давні китайці? (Богинею заручин та шлюбу) - Доведіть, що цей переказ є міфом. IV. Підбиття підсумків уроку - Сьогодні на уроці ми познайомилися з давньокитайськими міфами про створення світу і людей, дізналися про цікаві факти з історії Китаю, які викликали у нас повагу та інтерес до цього самобутнього і талановитого народу. Не можна не погодитися із думкою угорського поета Шандора Петефі, який вважав: «Той, хто дивиться у минуле, так само бачить майбутнє, як видно у дзеркалі глибоких вод високе небо». І ми визнаємо, що, не знаючи минулого, історії, культури давніх часів, не можна зазирнути у майбутнє, передбачити його. Підготувати переказ давньокитайського міфу про створення світу. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 5397 | |
Всього коментарів: 0 | |