Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 6 клас


Алегоричний та повчальний зміст байки
РОЗРОБКА УРОКУ ІЗ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС

Тема Алегоричний та повчальний зміст байки. Відображення в ній законів життя людей,
народної мудрості.

Мета: поглибити роботу з поняттям байка, алегорія, допомогти учням складати характеристику
байкових персонажів;
сформувати вміння знаходити повчальний зміст байки, пов'язаний з народною мудрістю;
розвивати в учнях виразне читання, акторську майстерність, розумові процеси (порівняння
та аналіз), мовну діяльність, між предметний зв’язок;
виховувати в школярів загальнолюдські цінності: доброту, справедливість, працьовитість,
поважливе ставлення до інших.

Тип уроку: урок засвоєння знань
Форма уроку: урок-бесіда

Наочність: тексти байок, ілюстрації до байок, дитячі малюнки, маски тварин, роздатковий матеріал, ІКТ.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання учителя з учнями.
- Я вітаю тих, хто сьогодні на уроці.
- Я вітаю тих, хто посміхається.
- Я вітаю вас, маленькі творці сьогоднішнього уроку.

2. «Емоційний термометр». Слайд № 1
- Зараз я пропоную вам визначити з яким настроєм ви прийшли на урок.

Сподіваюсь, що протягом уроку вас не покине позитивний настрій. І так, починаємо!


ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Слово учителя. Слайд № 2
(На екрані проектується портрет І.А. Крилова)
- Чи впізнали ви цю людину? Хто це?
- З яким жанром він працює?
- Чи подобається вам його творчість?
- Які байки Крилова ви знаєте?

2. «Теоретична скринька». Слайд № 3
- Давайте з вами повторимо, що ви знаєте, пам’ятаєте про байки… Я прошу з кожної групи до мене підійти по одному представнику, щоб відстояти честь своєї групи. Дайте поняття…
(із скриньки по одному витягають листки з поняттями: байка, алегорія, мораль).


Байка - невеликий, частіше віршований алегоричний твір повчально-гумористичного або сатиричного характеру.
Алегорія — перенесення явищ одного кола явищ на інше, наприклад: відтворення людських характерів та взаємин в образах тварин, предметів, явищ; природи, іносказання.

ІІІ. Тема та задачі уроку
1.Вправа «Квітка сподівань та очікувань». Слайд № 4
(учні пишуть на «пелюстках» свої сподівання та очікування від уроку).

Учитель: в кінці уроку ми повернемося до нашої «квітки» та перевіримо: чи досягли ми своєї мети, чи справдилися наші очікування.

2. Слово учителя. Слайд № 5
- Ви дуже спостережливі діти. І насправді ми сьогодні на уроці: продемонструємо техніку виразного читання байок; будемо складати характеристику персонажів байок; знаходити та формувати мораль байки самостійно; переконано висловлювати особисту думку. + запис до зошиту ТЕМУ УРОКУ Алегоричний та повчальний зміст байки. Відображення в ній законів життя людей, народної мудрості.

ІV. Мотивація навчальної діяльності
1.Слово учителя. Слайд № 6

«Заочна подорож» Санкт – Петербург… Ми з вами в Літньому саду біля пам’ятника. Дідусь у глибокій задумі сидить у кріслі, а біля його ніг зібралися бронзові звірі – леви, вовки, ведмеді та інші. Цей дідусь – відомий російський байкар І.А. Крилов, а звірі – герої його байок.
- Ми сьогодні будемо говорити про байки.
- Давайте звернемось до епіграфу уроку :
- Чи погоджуєтесь ви з думкою, що «байка вчить, як на світі жить?»

V. Робота над темою уроку
1. Гра «Хто? З якої байки?» Слайд № 7
(на екрані з’являються по черзі зображення вовка, ягня)

2. Прослуховування аудіо запису байки І.А. Крилова «Вовк і ягня» в оригіналі. Слайд № 8
- Я пропоную прослухати байку «Вовк і ягня» в оригіналі, але прослухати уважно, вдумливо, слідкуючи за інтонацією кожного персонажа.

- Щойно ви прослухали байку російською мовою, а зараз давайте спробуємо відтворити байку українською мовою, виразно прочитавши її. Не просто прочитав її, а розіграв за ролями. Але перед тим давайте познайомимось з пам’яткою «Як правильно декламувати байку». + запис до зошиту

3. Розігрування байки за ролями. (представники з кожної групи)
4. «Коло вільних думок». Слайд № 9
- Учні класу аналізують виступ дітей (чи дотримувалися вони правил виразного читання)
ОЦІНКИ
5. Інтерактивна вправа «Сонечко». Слайд № 10
- Робота над складанням характеристики головних героїв байки:
Підібрати як можна більше характерних слів, які характеризують вовка та ягня
ВОВК-груб, самодаволен, гнівний, нетерплячий, зухвалий, нещадний, владний, злий
ЯГНЯ-невпевнений, схилений перед силою, владою, страхом, покірністю
6. «Спостереження».
- Скажіть, ті риси, якими володіють наші герої можуть підходити до людей. Поясніть.
- В чому мораль байки?

Учитель: так Іван Крилов в образах вовка та ягня характеризує людей зухвалих, жорстоких, несправедливих, а також й слабких, які мають рабську покірність.

7. Гра – відпочинок. Слайд № 11
- Ми з вами говоримо, що герої байок – тварини. Я пропоную вам уявити себе одним із персонажів байок та показати, як би ви себе поводили у їх ролях. (ВОВК, ЛИСИЦЯ, ВЕДМІДЬ, ЗАЯЦЬ, СВИНЯ, ПІВЕНЬ, ЯГНЯ. МАРТИШКА).

8. Робота в групах. Дослідницька робота. Слайд № 12.
- Сьогодні ми з вами познайомимось ще з однією байкою Крилова, а саме з байкою «Свиня під дубом». За цією байкою кожна група отримає завдання.

1 група) Виразне читання байки за ролями.
2 група) Визначити головних герої байки, надати їм стислу характеристику.
3 група) Дати роз’яснення словам: рилом, досита, ока продерши, корінь обнажити, жирію; пояснити своїми словами мораль байки

VІ. Рефлексія Слайд № 13.
1.Порівнюємо.
Скажіть будь ласка, яких байкарів ви ще знаєте? Чи можете ви порівняти чиїсь байки та відповісти, що в них схоже, а що є відмінним?

2. Слово учителя.
Зображуючи всю складність стосунків персонажів, байка показує, якими заплутаним є наше життя і змушує читача замислитися, як уникати ганебних вчинків.
Таким чином байка нас вчить добру, справедливості, чинності.

VІІ. Оцінювання
VІІІ. Домашнє завдання

Всім прочитати байку І.А.Крилова «Мавпа та окуляри»
1 група Виявити головних героїв, надати їм характеристику
2 група Розіграти байку за ролями
3 група Намалювати малюнки до байки

ІХ. Підсумок уроку
1.«Квітка сподівань».
- Настав час повернутися до нашої «квітки сподівань». Чи досягли ми очікуваних результатів. Напишіть на пелюстках чого ви навчились на уроці.
2. Слово учителя. Слайд № 14
Сьогодні на уроці ми з вами дуже гарно попрацювали. Кожному з вас я хочу сказати, що на уроці ви були:
Одним словом, ви всі були УСПІШНИМИ!!

Можливо Вам це буде цікаво 




Джерело: http://Конспекти уроків світової літератури 6 клас
Категорія: Конспекти уроків світової літератури 6 клас | Додав: Оксана1984 (18.05.2014) | Автор: Олійник Оксана Леонідівна E
Переглядів: 2466 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]