Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 5 клас |
Тема. Історія Мауглі в інших розділах повісті-казки «Мауглі» Дж. Р . Кіплінга (додаткове читання) Мета: викликати в учнів інтерес до читання художньої літератури, творів Дж. Р. Кіплінга; розвивати навички самостійного опрацювання літератури, переказу творів, визначення їх теми та основної думки; уміння складати інсценівки та діалоги, представляти їх; виховувати любов до художньої літератури, прагнення до пізнання світу, найкращі моральні якості. Обладнання: книги Дж. Р. Кіплінга, ілюстрації до них, портрет письменника. Теорія літератури: повість-казка, образи твору, художні засоби. Хід уроку I. Мотивація навчальної діяльності школярів — Багато людей люблять подорожувати, дізнаватися детально про природу, історію, характер, звичаї людей, які живуть у різних куточках землі, побачити все особисто й відчути їхню красу. Це можна зробити також за допомогою художніх книг. Довірившись письменникові, його таланту й творчій уяві, ми відчуваємо гарячий подих пустелі й аромат квітучого степу, бачимо розкішну зелень тропіків і сувору тайгу, зустрічаємо різних звірів. Цінність книг полягає не лише в тому, що вони надають нам можливість пізнавати розмаїття світу зовнішнього, а й у тому, що допомагають зрозуміти внутрішній світ людини, ті одвічні моральні цінності, до яких люди прагнули в усі віки. Сьогодні ми ознайомимося з розділами повісті-казки Дж. Р. Кіплінга, які не ввійшли до підручника, а також покажемо знання твору за допомогою інсценівок. II. Оголошення теми й мети уроку III. Формування й розвиток навчальних умінь та навичок 1. Виразне читання початку розділу «Як страх прийшов» з повісті-казки «Мауглі» «"Закон Джунглів”, що набагато старіший за всі інші закони світу, передбачає всі несподіванки, які можуть спіткати мешканців Джунглів. Він і досі такий довершений, яким має бути закон, створений часом і звичаями». 2. Переказ підготовленими учнями розділу «Як страх прийшов» за планом 1) Дикобраз Сагі попереджає Мауглі про посуху; хлопець не сприймає його слова всерйоз. 2) Велика спека і голод. 3) Оголошення Водного Перемир’я. 4) Друзі турбуються про Мауглі. 5) Р озмова звірів біля Скелі Миру. 6) Тигр Шер-Хан хвалиться, що вбив людину заради розваги, бо це — його день. 7) Слон розповідає легенду про того, хто в джунглях учинив перше вбивство і чому люди та звірі стали ворогувати; чому тигр смугастий і плямистий. 3. Евристична бесіда Які нові риси характеру головного героя виявляються в цьому розділі? (Легковажність, насмішкуватість, уміння пристосуватися до обставин) Що засуджується в цьому розділі твору? (Убивство заради розваги, ворожнеча, страх бути підступно вбитим) 4. Інсценування, самостійно підготовлені учнями Діалог Балу і Багі ри Б а л у. Людське дитинча — це Людське дитинча, і воно повинне вивчити всі Закони Джунглів. Краще нехай я з любові до нього наставлю йому синців, аніж воно постраждає коли-небудь через своє неуцтво. Я навчаю дитинча Владичного Слова Джунглів, яке захистить його від птахів, гадюк і всіх чотириногих мисливців, крім його власної Зграї. Якщо тільки він запам’ятає ці слова, то зможе зажадати захисту в кожної істоти в Джунглях. Хіба це не варте легенького стусана? Б а г і р а. Ну, гаразд, але гляди ж не вбий Людське дитинча. А що то за Владичні слова? (З гордістю розглядає свої сталеві пазурі.) Б а л у. Я покличу Мауглі, і він тобі їх скаже, якщо схоче. Йди сюди, Братику! Повтори Багірі Владичні слова Джунглів, яких я навчив тебе сьогодні. М а у г л і. Ми з вами однієї крові — ви і я. Б а л у. Добре. Це по-ведмежому. А тепер — мовою Птахів та Зміїного Племені. Єдине, про що тебе прошу — не розмовляй із Мавпячим Племенем, бо воно не дотримується жодних законів і може бути небезпечним для тебе. 5. Усний твір Теми творів 1) Мауглі — мій улюблений казковий герой. 2) «Мауглі» Дж. Р. Кіплінга — моя улюблена літературна казка. 3) Чого навчає повість-казка Дж. Р . Кіплінга «Мауглі»? 4) Закони Джунглів і закони та цінності людського життя. IV. Закріплення знань, умінь та навичок Інтерактивна вправа «Займи позицію» — Казка Дж. Р . Кіплінга дає конкретні моральні настанови нам, сучасним людям. V. Домашнє завдання Підготуватися до контрольної роботи. VI. Підбиття підсумків уроку Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 3492 | |
Всього коментарів: 0 | |