Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури


Влада золота та її філософія в повісті О. Бальзака "Гобсек". Неоднозначність образу Гобсека.

Тема уроку: влада золота та її філософія в повісті О. Бальзака "Гобсек". Неоднозначність образу Гобсека.

Мета:    висвітлити суть задуму повісті "Гобсек", розвивати вміння висловлювати і обстоювати  власні думки під час ведення дискусії, засвоїти правила поведінки під час дискусии; виховувати бажання протистояти суспільному злі; сприяти засвоєнню моральних цінностей.

Очікувані результати

 Після проведення уроку учні

 

знатимуть::ідейно — духовний зміст повісті; суть неоднозначності образу

героя;

 умітимуть:визначати       проблематику      твору;   з'ясовувати  образи :          

     дискутувати;  пояснити,  у чому  полягає  актуальність твору;

працювати з текстом художнього твору.

Тип уроку: закріплення та застосування знань.

Форми роботи: бесіда з елементами дискусії; літературна     вікторина;робота в групах; компаративний аналіз образу.

Обладнання:   портрет   О.   Бальзака;   ілюстрації   до   повісті;   правила дискусії; таблиця, текст роману.

Випереджувальні завдання: підготувати характеристику образу ,

компаративний       аналіз образів   Гобсека   і   Пузира;           

Епіграфи до уроку.

Пристрасті згубні , адже  вони засліплюють    людей.

Життя-нелегке ремесло, і слід докласти зусиль ,щоб навчитися його

О.Бальзак Опрацювання навчального матеріалу

М о т и в а ц і й н и й    е т а п

-Вступне слово учителя, оголошення  теми..

-Бесіда

--Про що ми  будемо говорити?

-- Що маємо  з’ясувати?

--Який  план  наших  дій  ви  можете запропонувати, щоб досягти  мети?

--Що   у нашому житті змінеться, як  ми  дізнаємося  про це?

     

Актуалізація опорних знань.(Літературна вікторина)

      Упізнай героя повісті.

      Упізнай місце дії.


Бесіда

- Розкрийте суть загального задуму "Людської комедії"

- Як   ви   розумієте   думку   автора:  "Ідея   цього   твору   народилася внаслідок порівняння людства з тваринним світом"?

     -Як можна охарактеризувати жанр твору?

Виступи експертів_(розгорнуті консультації твору) - Тематика.   Жанр. Композиція.

Запитання учнів до експертів. Наприклад: неоднозначність жанру

Дискусія

 Повторення правил ведення дискусії. (Див. таблицю)

 

Учні діляться  на дві групи:

-позитивне ставлення до героя

-негативне ставлення до героя

 

 Постановка проблемного питання.

"Хто він: скнара чи філософ, людина підла чи мисляча?"

 

-Для чого Дервіль письменнику?

 
-Негативні риси героя:

збагачення любою ціною; не вміє тримати слово; відсутність родинних почуттів; навіть з друзями шукає вигоду; не властиві людські почуття.

 

             -Позитивні риси героя:

чесність;

філософ зі школи циніків;

правосуддя не тільки карає;

  ставлення  до  Фанні   Мальво,  до  дітей  де

Ресто.

Підсумок експертів.

Які найбільш переконливі аргументи обох сторін?

  Бесіда.

-       Скільки гобсеків у повісті?

-       Чи можна проблеми твору вважати актуальними?

Компаративний аналіз образів Гобсека, Плюшкіна, Скруджа.

Перша група шукає спільне в образах Пузира та Гобсека

 Друга група –відмінне.

Результати записують у таблицю,  кола Вена

Гобсек

Спільне

Пузир

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексивно-оцінювальний етап Вірш В. Гомона "Від чого втікаєш, Людино..."

 

-Чи досягли ми мети уроку?

-Що вам найбільше запам’я талось?

-Хто з учнів себе найкраще проявив?

-Як оцінюєте власний внесок в роботу на уроці?

 

Домашнє завдання

Написати інтрев’ю з одним з персонажів твору.

Або

Підготувати відповідь «Неоднозначність образу Гобсека»

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків світової літератури | Додав: uthitel (23.02.2012) | Автор: Вавілова Наталія Леонідівна
Переглядів: 6743 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 1
ната 06.10.2013 в 22:11 / МатериалСпам
конспект
0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]