Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури


Позакласний захід із зарубіжної літератури на тему: "У країні казки чарівної"
Позакласний захід із зарубіжної літератури
Тема. У країні казки чарівної.
Мета: розвивати навички усного малювання, виразного читання, усного мовлення,
переказу, інсценування, аналізу поведінки героїв, їх вчинків; творчі здібності
учнів; сприяти вихованню морально – етичних цінностей; формувати зацікав-
ленність до художньої літератури.
Епіграф Казка – вигадка, проте
Щось тут, браття, не пусте.
О. Пушкін
ХІД ЗАХОДУ
I Організаційний момент
ІІ. Мотивація позакласного виховного заходу
Оголошення теми, мети заходу
Учитель. У деякому царстві, у деякій... Про що це я? Авжеж, я чарівник, і моє завдання — розповідати казки. Але сьогодні у мене інше завдання: я буду ведучою на нашій грі . Тож, не в деякому царстві, не в деякім державі, а в нашій школі, жили і навчались на маленьких чарівників учні 5 та 6 класів і вирішили вони краще пізнати життя, себе показати та інших навчити...
Що за диво – дивне Чарівниця – казка
Чарівна жар – птиця, Мудра і весела
Мов вода джерельна, Зазирнула всюди:
З чистої криниці, У міста і сіла.
Що усіх нас манить, Казці завжди раді
Кожного навчає Друг вона надійний
І бабуся, й мама Настрій нам підніме.
Її добре знає

Станете дорослі,
Та не забувайте:
Казку – скарб коштовний
Дітям передайте.

Зараз ми проведемо літературне змагання. Для цього змагання ви заздалегідь розділилися на дві команди, дали назви командам:
Конкурс 1: Візитна картка команди
Назва, девіз,

команда «Мудрі казкарі» та команда «Літературознайки» . Судити гру будуть справжні Магістри Чарівних Наук — це журі, а ними будуть вчителі школи.

Діти! В країні казки на вас чекають цікаві завдання і несподіванки. Виконати їх допоможуть ваші знання, кмітливість, ваші творчі здібності, а також аутотренінг, я Конкурс 2. «Хто надіслав телеграму?»
Коли я збиралась на гру, листоноша приніс мені шість телеграм. Прошу вас допомогти їх прочитати. Якщо назвете того, хто надіслав телеграму, отримаєте 1 бал.
— У друга пропали окуляри, жебрувати стало важко, допоможіть (Лисиця Аліса.)
— Купила самовар, запрошую на чай. (Муха Цокотуха.)
— Зобов'язуюсь надалі мити посуд. (Федора.)
— У гості не прилечу, мотор барахлить. (Карлсон.)
— Хвіст знайшли, плакати перестав. (Віслючок 1а.)
— Приїзд відміняємо, лісовий пакосник намагався зламати будинок,втрьох ремонтуємо ( три порося)
— Підклали не свиню, а маленьку кульку, вивели на чисту воду, отримую придане. (Принцеса на горошині.)
- Загубила взуття, сиджу вдома, допоможіть.(Попелюшка)

Конкурс 3. Чий це портрет?
— «Очі її сяяли, як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру». (Сні¬гова Королева, «Снігова Королева» Г. К. Андерсен.)
— «...Блідий, нерухомий, наче неживий». (Кай, «Снігова Короле¬ва» Г. К. Андерсен.)
— «Маленький дідок із довгим носом сидить й розказує про свої пригоди». (Барон Мюнхгаузен, «Барон Мюнхгаузен» Е. Распе.)
— «Стара... з довгою жорсткою бородою і кущистими нависли¬ми бровами». (Стара розбійниця, «Снігова Королева» Г. К. Андерсен.)
— «В середині квітки сиділа крихітна дівчина, така гарна, така ніж¬на». (Дюймовочка, «Дюймовочка» Г. К. Андерсена.)
— «Вона була ніжна й прозора, з очима синіми, як глибоке море». (Русалонька,«Русалонька» Г. К. Андерсена.)
— «Цей купець жив у Багдаді й кораблі з його товарами плавали усі кінці світу…»
(«Синдбад-мореплавець» Арабська народна казка)
- «Бідна дівчина щодня сиділа при дорозі край криниці й пряла..» («Пані метелиця» Німецька народна казка. Пасербиця)
Правильна відповідь — 1 бал.

Конкурс 4. Миттєва відповідь (Швидко дати відповіді на питання Перемагає та команда, яка дає більшу кількість правильних відповідей на питання за меншу кіькість часу. Питання задаються по черзі)
• Літературна казка це … (Казка, яку написав автор.)
• Основоположником літературної казки був … (Шарль Перро …)
• Назвіть жанр твору «Руслан і Людмила». (Поема.)
• Де, на думку дослідників творчості Пушкіна, розміщене Лукомор’є? (На українському Причорномор’ї .)
• Яке слово за наказом Снігової Королеви повинен був викласти Кай? (Вічність)
• «Спляча красуня», «Червона Шапочка», «Кіт у чоботях», «Попелюшка», «Хлопчик – Мізинчик» - це казки … (Ш. Перро)
• Не потрібно бути греком, щоб грецькою сказати «суперечність», «протиставлення». Спробуйте заговорити грецькою. (Антитеза)
• Як називається літературний твір, який призначений не лише для читання, а й для постановки на сцені? (П’єсою)
• Як звали дівчинку, яка загубила свій черевичок? (Попелюшка)
• Який з жанрів належить водночас і до літератури, і до фольклору. (Казка)
• У якій країні народився Г.К. Андерсен ? (Данії)
• Яка примха випала на думку невихованої дівчинці напередодні Нового року? (Наказала принести пролісків)
• З чого був зроблений ланцюг у вченого кота? (Із золота)
• Як називалася перша збірка казок Г.К. Андерсена? (Казки, розказані дітям)
• Кого називали збирачами казок? (Братів Грімм)
• Які казки Пушкіна знаєте? («Сказка о царе Салтане», «Сказка о рыбаке и рыбке», «Сказка о золотом петушке»…)
Конкурс 5. Конкурс слідопитів
Назвіть, кому з героїв належать ці предмети:
— Кришталевий черевичок. (Попелюшці з казки Ш. Перро «По-пелюшка».)
— Голка з ниткою. (Падчерці з казки «Пані Метелиця».)
— Муфта і рукавички. (Герді з казки Г. К. Андерсена «Снігова Ко-ролева».)
— Троянда. (Герді з казки Г. К. Андерсена «Снігова Королева».)
— Обручка. (Падчерці з казки «Дванадцять місяців».)
— Дзеркало. (Мачусі з казки О. Пушкіна «Казка про мертву ца¬рівну...».)
__ Яблуко
Правильна відповідь — 1 бал.
Ведучий. У багатьох казках герої і героїні загадують один одному загадки, і часто від відгадки залежали їхні долі та життя. Уміння від¬гадувати загадки вважалось ознакою мудрості.
Конкурс 5 «Літературний аукціон» Я показуватиму вам різноманітні предмети, а ви маєте назвати за¬гадку, відгадкою якої є цей предмет. За правильну відповідь ви отри¬маєте не тільки 1 бал, а й приз.
• Годинник. (Що за штука: і день і ніч стука.)
• Свічка. (Що за гість, що сам себе їсть?)
• Сіль. (У воді росте та води боїться.)
• Гребінець. (Із зубами, а не кусається.)
• Ложка. (Людей годую, сама голодна, часом гаряча, часом холодна.)
• Ножиці. (Два кільця, два кінця, а посередині цвях.)
• Голка. (Хто сам голий, а других одягає.)
• Цвях. (Хто в руки не візьме — по голові б 'є.)
• Олівець. (Грамоти не знаю, а весь вік пишу.)
• Яйце. (.Можу я його розбити,Можу на обід зварити, Курка нам його знесе,Що це діти? Це -)
• Лисиця. (Хвостиком рудим змахнула і курей сполохнула.)
• Зошит. (Буваю в лінію, буваю в клітинку, можна в мені писати, можна малювати.)
Хліб. (Був зерном він у землі, Став із сіллю на столі. З ним їсти ми сідаємо, І гостей стрічаємо.)
Конкурс 6. Літературний диктант
Сьогодні Колобок (показує Колобка), який гостює у нас, розкаже казку про свої пригоди, які сталися під час однієї подорожі. Але це не просто казка, а казка-загадка. Ви маєте написати 12 відгадок. Скільки правильних відгадок — стільки і балів.
Жили собі дід та баба. Бабуся одного разу назгрібала борошенця, знайшла «в одній бочечці два півня, та й не сколочуються» (яйця), замі¬сила з ними борошно і спекла мене. Потім поклала на вікні, щоб про¬стиг. А я з вікна — на призьбу, а з призьби — та на землю. По двору бігав той, хто «гавкає, кусає і в дім не пускає» (собака).
І раптом я побачив ту, що «хвостиком рудим змахнула і курей сполох¬нула» (лисицю). Вона вхопила того, що «у школі не вчився, а час знає» (півня), вкинула в того, що «без рук, без ніг, а на горище збіг» (мішок).
Я кинувся за ними, виручати дідове та бабине майно та й побіг тією, що «лежить, простяглася, а як устане, той до неба дістане» (дорогою).
Аж раптом з кущів вискочив прудконогий звірок — «довгі вуха, ку¬ций хвіст, невеликий сам на зріст» (заєць). Потім я побачив, як «чапа й тихо пхинька із голок скринька, обтикана грибочками і жовтими лис¬точками» (їжак).
Ніде я лисиці не міг знайти.
Тоді побіг на луг і побачив ту, що «голодна — мукає, сита — жує, всім дітям молоко дає» (корова). її пасла дівчинка. Вона була доброю помічницею стареньким. Поруч ходили «криласті, горласті, а на но¬гах ласти» (гуси).
Аж тут дивлюсь — «стоїть півень над водою з червоною бородою, — хто не йде, за борідку щипне» (калина). А під цим деревом сидить кля¬та крадійка. Вихопив я у неї того, що «стоїть на воротях у червоних чоботях» (півня), та й гайда додому. Які ж раді були дід та баба! Разом із ними радів і я.
Конкурс 7. Там на незвіданих доріжках
Методичний коментар: розв’язати кросворд

Конкурс 8 .В країні Лукомор’є. Конкурс на кращого читця.
Виразне читання вступу до поеми О.С. Пушкіна «Руслан і Людмила» на російській та українській мовах.
IV Підбиття підсумків
Оголошення результатів змагання
Слово вчителя
А зараз слово надаємо журі, яке не тільки оголосить результати гри, а й назве найактивніших, найартистичніших учасників.
(Слово журі.)
Вітаю всіх переможців і дякую всім учасникам літературного заходу.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків світової літератури | Додав: slbabenko (14.03.2016) | Автор: Бабенко Світлана Леонідівна E
Переглядів: 2250 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]