Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків правознавства 10 клас


Урок 28 Сімейне та житлове право України

Урок 28

Сімейне та житлове право України

Мета: ознайомити учнів з основами сімейного та житлового права, розвивати вміння аналізувати нормативно-правові акти, порівнювати правові явища, ви-

ховувати повагу до старшого покоління, до батьків.

Обладнання: витяги з С імейного кодексу України та Житлового кодексу України, схема «Умови укладання шлюбу», «Майно подружжя», «Порядок припинення шлюбу», «Недійсність шлюбу».

Основні поняття: шлюб, аліменти, подружжя, приватизація житла, ордер на отримання квартири.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент уроку

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Запитання

1. Із якими галузями права, на вашу думку, вам доводиться стикатися найчастіше?

2. Із якою галуззю права вам доводиться стикатися з перших днів життя?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Поняття сімейного права. Порядок укладання шлюбу

Розповідь вчителя

1. Відносини, що регулюються сімейним правом (відносини між батьками та дітьми, подружжям, іншими родичами). 2. Джерела сімейного права (Сімейний кодекс України, Закони України тощо).

3. Основні принципи сімейного права (рівність чоловіка та жінки, можливість застосування договору, звичаю, якщо вони не суперечать закону). 4. Умови, необхідні для вступу до шлюбу (шлюбний вік, вільна згода сторін, з використанням схеми на с. 185 підручника).

Робота в малих групах (аналіз ситуацій) за темою «Права та обов’язки подружжя»

Робота з використанням витягів з Сімейного кодексу України (с. 186 підручника) та схеми «Майно подружжя (с. 187 підручника).

1. Проаналізуйте пропоновану вам ситуацію, обговоріть її в групі.

2. Запропонуйте, як слід її розв’язати.

3. Перевірте, чи відповідає пропоноване вами рішення нормам Сімейного

кодексу України.

Пропоновані ситуації

1. Юнак та дівчина уклали шлюб між собою. Між ними виникла суперечка, в якій взяли участь і батьки. Дівчина бажає залишити своє дівоче прізвище, юнак наполягає на тому, щоб обидва після укладення шлюбу взяли його прізвище, а батьки дівчини пропонують компромісний варіант — поєднати прізвища. Яке рішення, на вашу думку, відповідає закону? (Закону відповідатимуть всі три варіанти, тому розв’язати суперечки — справа молодих.)

2. Після одруження чоловік у категоричній формі почав вимагати від своєї жінки залишити роботу і займатися виключно домашнім господарством. Жінка не погодилася з цим, більше того, вона вирішила переїхати від чоловіка, з яким проживала в однокімнатній квартирі разом з тещею, до своїх батьків в приватний будинок. Чоловік не погоджується з цим і наполягає на своєму, вважаючи дії дружини порушенням її обов’язку. (Згідно із Сімейним кодексом кожен з подружжя самостійний у вирішенні питань щодо своєї роботи, місця проживання, навчання тощо, отже, дії жінки юридично можливі, вимоги ж чоловіка юридичних підстав не мають. З іншого боку, подружжя має враховувати не лише юридичний, але й моральний бік справи, намагаючись спільно розв’язувати такі проблеми.)

Недійсність шлюбу

Розповідь вчителя з використанням схеми на с. 189 підручника

1. Випадки, за яких шлюб є недійсним.

2. Випадки, за яких шлюб визнається недійсним судом.

3. Випадки, за яких шлюб може бути визнано недійсним судом.

4. Юридичні наслідки визнання шлюбу недійсним. Основи житлового права

Бесіда

1. Згадайте, якими були найдавніші види житла прадавніх людей?

2. Чи достатньо нинішнім людям мати такі самі житлові умови, як і прадавнім людям?

3. Як змінилося людське житло за час розвитку людства?

Робота з текстом Конституції України

1. Ознайомтеся зі ст. 47 Конституції України.

2. Визначте, які шляхи забезпечення громадян житлом закріплено Основним Законом.

3. Кому Конституція гарантує отримання житла безоплатно або за доступну для них плату? Бесіда

1. Яким чином набули житло їхні сім’ї (купили, отримали від держави, у спадок, побудували самі тощо)?

2. Чи вважаєте ви задовільними житлові умови своїх родин? Чи потребує ваша сім’я поліпшення житлових умов?

«Мозковий штурм»

Запропонуйте підстави, за наявності яких ви вважаєте за доцільне надати право претендувати на поліпшення житлових умов, житла.

У ч и т е л ь. Підстави для поліпшення житлових умов, передбачені законодавством:

• недостатня забезпеченість житловою площею;

• аварійний стан будинку або непридатність житла для проживання;

• проживання в одній кімнаті осіб різної статі (крім подружжя) тощо.

Приватизація житла Розповідь вчителя зі складанням порівняльної таблиці

1. Приватизація житла призводить до суттєвої зміни прав та обов’язків тих, хто живе в квартирі, яка приватизується.

2. Правовий статус квартиронаймача і власника приватизованої квартири.

Завдання

1. У процесі розповіді вчителя складіть порівняльну таблицю «Права та обов’язки квартиронаймача і власника приватизованої квартири»*. 2. Визначте позитивні та негативні моменти приватизації житла.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда

1. Поясніть поняття «шлюб», «аліменти».

2. Визначте основні майнові та немайнові права подружжя.

V. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 25 підручника.

2. Проаналізувати правовий статус власника житла та квартиронаймача та визначити, в яких випадках приватизація житла є доцільною, а коли вона недоцільна.

* Приклад заповнення таблиці див. у додатку.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків правознавства 10 клас | Додав: uthitel (31.10.2012)
Переглядів: 7497 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]