Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків музики


Конспект заняття гуртка «Вокальний спів» Тема: Вишийте матусю, вишиванку. Формування практичних вмінь та навичок під час розучування та вико
Конспект заняття гуртка «Вокальний спів»
Тема: Вишийте матусю, вишиванку.
Формування практичних вмінь та навичок під час розучування та виконання пісні.
Мета:
- розширювати знання учнів про культуру та мистецькі надбання українського народу;
- розучити пісню В.Лазаренка «Вишийте, матусю, вишиванку»;
- формувати вміння емоційно, виразно та творчо пісню;
- сприяти розвитку артистичних здібностей та інтересу до виконавської діяльності;
- виховувати музичний смак, любов і повагу до традицій українського народу та бажання зберегти і передати ці скарби наступним поколінням.
Обладнання: баян, компʼютер, проектор, фонотека, презентаційний матеріал.
Тип заняття: засвоєння нового матеріалу.
Форма заняття: групове, узгодження діяльність педагога та вихованців.
Роздавальний матеріал: текст пісні.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент.
музичне привітання:

ІІ. Оголошення теми і завдань заняття гуртка.
Слово вчителя
Вишивала мати вишиванку,
Вишивала ніби льоном синім,
І співала пісню - колисанку,
Ще маленькому своєму сину.
Напевне, нема в Україні дому, де б не було вишиваного рушника, чи серветки, чи сорочки. Ці дорогі серцю речі передаються дітям, онукам, правнукам із покоління в покоління і свято зберігаються. Сьогодні , дорогі діти у нас заняття, присвячене цьому незвичайному витвору мистецтва, цьому унікальному явищу в культурі нашого народу. Я запрошую вас на свято. Це свято вишиванки. Ми познайомимось з творчістю композитора Віталія Лазаренка. Почнемо працювати над піснею «Вишийте, матусю, вишиванку»
ІІІ. Розспівування.
1. Робота з тренажером «Розвиваємо свій голос»
Форма роботи – індивідуальна, парна, групова
2. Розспівки на легато, стакато



Мета даного етапу:
 Розвиток і закріплення музичного слуху на ладовій основі;
 координація слуху з голосом;
 вироблення правильної вимови голосних і приголосних;
 вироблення вокально-технічних навичок;
 розвиток співацького «ланцюгового» дихання.
IV. Бесіда на тему «Чарівна краса – вишиванка».
Виступ учнів
1. Вишиванка - символ Батьківщини,
Дзеркало народної душі,
В колисанці купані хвилини,
Світло і тривоги у вірші.
2. Вишиванка - дитинча кирпате,
Що квітки звиває в перепліт,
Материнські ласки, усміх тата,
Прадідів пророчий заповіт.
3. Вишиванка - писанка чудова,
Звізда ясна, співи та вертеп.
Вишита сльозою рідна мова,
Думами дорога через степ.
4. Вишиванка - біль на п`ядесталі,
Слава, воля, єдність, віра - ми.
Журавлем курличе, кличе далі,
Стелить вирій взорами-крильми.
5. Біля річки дитинча кирпате,
Кинуло віночок в часу тлінь -
В плетиві надії, мрії, злато,
Загойдалась пісня поколіннь.
6. Колисанки не забудь дитино,
В серці вишиванку залиши...
Не зліпити болем Батьківщину.
Учитель.
Мабуть, ніколи ми не зможемо довідатись, хто і коли вперше здогадався втілити в узорний мотив красу рідної природи, свої переживання та відчуття, бо тканина і нитки недовговічні і наука не може точно визначити час виникнення цього прекрасного мистецтва. Адже зразки народної вишивки в музеях Європи відносять до п’ятого століття нашої ери, а пам’ятки української вишивки збереглися лише за кілька останніх століть.
Пропоную переглянути презентацію
(перегляд презентації «Українська вишиванка»
Наші пращури вважали, що сорочка має чарівну силу, захищає від ворогів, тобто сорочка була оберегом. А тому з нею пов’язані повір’я, про неї народ складав приповідки. Які саме, ми зараз послухаємо.
Учень 7.
У народі існувало таке повір’я, що починати шити сорочку можна лише у чоловічий день, краще у четвер, бо, як почнеш у середу, вона негарна буде. Не можна вузол на вишиванці лишати, тоді сорочка довго носитиметься.
Учень 8.
А ще у народі кажуть:
- У наших хазяйок та по сто сорочок, а у мене одна та й та біла щодня.
- Рукава як писанка, а личко як маків цвіт.
- До Великодня сорочка хоч лихенька, аби біленька.
- Як неділя, то й сорочка біла.
Учень 9.
- Як мати рідненька, то й сорочка біленька.
- Перша Пречиста любить паляницю м’якеньку, а друга – сорочку біленьку.
- Немає нічого милішого від сорочки, у якій мати народила.
- Сорочка на тіло, а лінь – у двері.
- Щоб бути на виду чистому, повернись на захід сонця й утрись спиною сорочки.
Учень 10.
Цю сорочку мені вишивала
Материнська ласкава рука,
Щиро квіти на ній розсипала
Мов по лузі весна гомінка.
Від’їздив я. в останній хвилині
Мати шепче крізь сльози :„ Прощай!
Пам’ятай, ти родивсь на Вкраїні,
Де б не був ти, про це пам’ятай.
Не соромся хоч мови своєї,
Ти повинен гордитися цим.
А сорочки простої тієї
Не заміниш і шовком тонким,
Бо це мати тобі вишивала. ”
І, здається, тепло її рук
Все в дорозі мене зігріває
І я чую коліс перестук.
Де б не був я: на півночі дальній,
І на землях цілинних орав,
А в сорочці оцій полотняній
Я тепло рідних рук відчував.
VI. Ознайомлення з піснею «Вишийте, матусю, вишиванку»
• Розповідь про автора пісні Віталія Лазаренка (перегляд світлин композитора)
Лазаренко Віталій Іванович – знаний в Україні поет-пісняр, художник, композитор, заслужений працівник культури Автономної республіки Крим, автор більше 20 пісенних збірок як на власні слова, так і на слова відомих українських поетів: Валентини Малишко, Любові Голоти, Любові Пшеничної, Ганни Костів-Гуски, Раїси Обшарської, Лесі Пилип’юк, Галини Хмільовської, Данила Кононенка, Анатолія Кичинського, Сергія Бурлакова, Василя Дерія, Михайла Ковтонюка, Миколи Карпенка, Миколи Тібія, Ольги Кушнір та ін.
Народився 4 січня 1950 року в селі Терешівцях Хмельницького району, Хмельницької області. Любов до малювання, до українського слова і пісні йому прищепили у колі сім’ї. Батько – Лазаренко Іван Арсеньович працював вчителем Терешовецької середньої школи впродовж 50-ти років, знав декілька іноземних мов. Мати – Лазаренко Антоніна Михайлівна дуже гарно вишивала і співала. За своє життя вишила велику кількість рушників, які і нині прикрашають батьківську оселю, церкву, а також є у школах району.
У шостому класі Віталій самотужки вивчив нотну грамоту, а також навчився грати на баяні. Середню освіту здобув екстерном при Ружичнянській середній школі. У 1966 році став учнем Кам’янець-Подільського училища культури, але через хворобу(ревматизм) змушений був переїхати до Криму, де став співпрацювати з творчими колективами: заслужений народний ансамбль «Господиня»(кер. Віктор Скоблянський), заслужене сімейне тріо сестер «Надія», а також заслужений народний ансамбль пісні і танцю України «Дарничанка» м. Київ(керівник професор Петро Андрійчук). Саме твори, написані для цих колективів, а також їх солістів складають основу його пісенного доробку.
У творчому доробку композитора не одна збірка пісень про життя, природу, людей. Одна із збірок написана у 1998 році і має назву «Вишийте, матусю, вишиванку». Саме таку назву носить і пісня. Автором слів є поетеса Любов Пшенична
• Демонстрація пісні.
• Визначення побудови музики, до якої належить пісня.
• Словникова робота.
• Визначення характеру виконання.
• Пофразове розучування партій І та ІІ голосів.
• Виконання першого куплету та приспіву.
VІІ Вправа "Попурі".
• робота над динамікою твору;
• робота з мікрофонами;
• репетиція на сцені(повторення музично- ритмічних рухів)
ІХ. Підсумок заняття.
- Сьогодні ми поринули у світ української народної творчості. Ви ще раз переконалися, яке велике значення відіграють традиції у нашому житті, яку духовну красу несуть із покоління в покоління збережені памʼятки культурного минулого нашого народу.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків музики | Додав: grem_school (31.10.2015) | Автор: Шкалаберда Олена Олександрівна E W
Переглядів: 1952 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]