Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків малювання 7 клас


Урок 11 Тема. Пам’ятки архітектури Погляд у минуле

Урок 11

Тема. Пам’ятки архітектури

Погляд у минуле

Мета: продовжувати закріплювати знання учнів про архітектуру як вид візуального мистецтва, поглиблювати знання про архітектурні стилі; ознайомлювати учнів із виражальними засобами архітектурних стилів; збагачувати та закріплювати в дітей уміння сприймати, розрізняти та аналізувати характерні особливості архітектурних стилів; закріплювати навички зображення архітектурних об’єктів, передавати свій настрій та враження; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів почуття прекрасного, естетичне сприйняття навколишнього світу; розуміння та дбайливе ставлення до

пам’яток архітектури; любов до національної історико-архітектурної спадщини.

Обладнання: зображення пам’яток архітектури різних епох та робіт відомих вітчизняних архітекторів; репродукції картин, що зображують архітектурні пам’ятки (К. Моне «Руанський собор. Полудень» та ін.) і навчальні роботи з методичного фонду; фотозображення.

Матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий та кольорові олівці; гумка; гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Основні поняття: «стиль», «пам’ятник».

Тип: комбінований урок.

Коментар

Матеріал для виконання творчого завдання запропонованого уроку учні обирають самостійно.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ . Перевірка домашнього завдання

Бесіда

Відбувається обговорення рефератів про пам’ятки архітектури різних епох, що учні їх підготували за власним вибором.

IIІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

Пам’ятники як витвори мистецтва створюються для увічнення людей або історичних подій. Скульптурні групи, статуї, бюсти, плити з рельєфами або написами, тріумфальні арки, колони, обеліски, гробниці, надгробки — все це є пам’ятками історії та культури.

Але найрозвиненіший вид пам’ятників — меморіальні споруди. Розглядаючи споруди різних історичних проміжків, ми можемо легко відрізнити їх один від одного, визначити, до якого саме історичного періоду вони належать. Кажуть, що вони належать до певного стилю.

Можна говорити про стиль окремих творів або жанру, а також про стиль цілих епох або визначних художніх напрямів, оскільки єдність суспільно-історичного змісту визначає в них спільністьхудожньо-образних принципів, засобів, прийомів (наприклад: романський

стиль, готика, Відродження, бароко, рококо, класицизм). Пам’ятник — об’єкт, що становить частину культурного надбання країни, народу, людства (пам’ятки археології, історії, мистецтва архітектури та ін., що зазвичай охороняються спеціальними законами).

 Стиль — спільність засобів художньої виразності, творчих прийомів, обумовлена єдністю ідейно-художнього змісту.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Організація сприйняття творів мистецтва

Бесіда за питаннями

(Учитель пропонує учням розглянути репродукції картин, що зображують пам’ятки архітектури різних часів.)

• Визначити вид архітектури, до якого належить споруда, яку зображено на картині.

• Пояснити, який художній образ нагадує споруда, охарактеризувати його, висловлюючи власне ставлення.

• Яким є призначення споруди і як воно відбивається в архітектурних формах?

• Охарактеризувати конструкцію споруди, розповісти, в чому полягають її особливості.

• Охарактеризувати матеріал, використаний під час будівництва, та особливості декору споруди.

• Р озглянути композицію будівлі: форму і силует, план, симетричність чи асиметричність форм, контраст у зіставленні частин, як виражений композиційний центр, чи дотримані або порушені пропорції, яким є ритм споруди, в чому це виявляється, чи є споруда масштабною

щодо людини або її розміри не беруть до уваги людину, як будівля пов’язана з навколишнім середовищем — природою, містом.

• Охарактеризувати архітектурний стиль споруди.

• Ще раз повернутися до свого ставлення, підтвердити або змінити його.

Творче завдання

Учням пропонується намалювати архітектурну споруду, що має історичне значення та є пам’яткою архітектури певного стилю та часу.

Пояснення до творчого завдання

Ваш малюнок має відображати ваші враження та почуття. Спочатку виконайте начерк будівлі, використовуючи фотографії або реконструкції.

Матеріал та техніку виконання малюнка оберіть таким чином, щоб вони найточніше передавали ваш задум.

Індивідуальна робота за творчим завданням

V. Підбиття підсумків

Обговорення учнівських робіт

Під час оцінювання виробів необхідно враховувати, наскільки правильно учні відтворюють форму і силует будівлі, дотримуються пропорцій та художнього стилю певної епохи. Найвищої оцінки заслуговують ті малюнки, що передають настрій.

VІ. Домашнє завдання

Удома учням пропонується завершити малюнок, додаючи деталі, що відповідають композиційному задуму.

 

 

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків малювання 7 клас | Додав: uthitel (24.11.2012)
Переглядів: 5076 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]