Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків християнської етики


Урок християнської етики в 11 класі "Поняття молитви як спілкування християнина з Богом"
Волицька ЗШ І-ІІІ ст. Сокальського району
Львівської області

Вчитель християнської етики
Луцик Світлана Михайлівна

Урок християнської етики

11 клас

2012 рік

Тема: Поняття молитви як спілкування християнина з Богом.
Мета: розкрити дітям необхідність молитви у житті людини як вияв внутрішньої потреби, показати важливість Богослужіння для моральності людини, розповісти про види молитов, ознайомити з молитвою за Україну та народ,виховувати вдячність Богові за дар віри, потребу молитви у житті людини.
Наочність: вислови про молитву, образ Ісуса на Оливній горі.

Хід уроку.

«Свою Україну любіть.
Любіть її...
Во время люте.
В останню тяжкую мінуту
За неї Господа моліть.»
Т. Г. Шевченко

І.Організаційний етап.
1. Вітання, налагодження контакту з дітьми
2. Молитва «Отче наш»
ІІ.Актуалізація знань, перевірка вивченого
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (на дошці чітко записана тема уроку, вчитель оголошує мету уроку).
ІV.Пояснення нового матеріалу.
Вчитель: Щоб вдалося радикально відмовитися від зла, недостатньо лише посту. Остаточне утвердження людини в добрі можливе завдяки постійному перебуванню в ньому через молитву.Молитва є налагодженням постійного контакту людини з Богом як найповнішим Добром. «Молитва належить душі, як дощ землі»,-писав св. Кюре з Арсу.Молитовний контакт оновлює людину : вчить її споглядати, прислухатись, ніжно торкатись, куштувати, промовляти. Спілкуючись з Богом, людина осягає дар спілкування, навчається реагувати на невидиме в людях, осягає спокій, перебуваючи в якому здатна адекватно реагувати на життя і на його обставини.Молитва вчить людину мислити, впорядковуючи дотеперішній хаос і плутанину думок.Їх невпорядкованість, у свою чергу,спричиняє невпорядкованість життя людини.Так , через молитву людина повертається до свого нормального стану.
Молитва – це корм (їжа) для нашої душі.Так само , як наше тіло щодня потребує для життя поживи, так і душа потребує молитви.Святий Августин повчав: «Молитва – це ключ до всіх скарбів Божої доброти». Молитва - розмова Божих дітей з Господом Богом. Молитися треба набожно, тобто з думкою лише про Бога, бо хто молиться розсіяно, байдуже, не може бути вислуханий Богом.Так само, коли хочемо, щоб якась людина нас вислухала, то мусимо уважно звертатися до неї.Ще більшу увагу вимагає від нас Господь Бог.Якщо людина уважно , ревно молиться, то Бог її вислухає. Найкраща наймиліша Богу молитва ,яку навчив людей сам Ісус Христос, це – «Отче наш» (Мт.6,9-13; Лк.11,2-4)
Молитися потрібно зранку, коли тільки встали, вечером перед сном, перед всякою важливою справою, перед їдою і після неї, в Церкві і всюди. Так, як голівка соняшника завжди обертається до сонця, до його животворного проміння, так і людина у всіх своїх потребах, клопотах, журбах словами і думками звертається до Бога, бо як говорить прислів’я: «Без Бога - ні до порога».
Мабуть , немає такого християнина християнина, який би не знав про необхідність молитви.Молитва є внутрішня і зовнішня, в залежносі від її висловлювання; колективна і особиста;прохальна, подячна, хвалебна (побудова схематичного рисунка на дошці, залучаючи до роботи учнів)


Рис. 1
ПРАЦЯ В ГРУПАХ.
Поділити клас на три групи, роздавши їм відповідні завдання.
Завдання перше:-пояснити, якою має бути особиста молитва
1 група.
- Розкрийте суть слів: «Молитва проста,спонтанна,повільна,переможна »
2 група
-Розкрийте зміст слів: «Молитва щира,біблійна,визначена часом,витривала »
3 група
-Розкрийте суть слів: «Молитва пристосована, спільна,в Святому Дусі,пережита». (Додаток №1)
Завдання друге:-у Святому Письмі знайдіть і поясніть виховну роль молитви у розвику людини.
Завдання третє:-дайте відповідь на питання.
-У якій притчі Ісус нас навчає , що треба молитися завжди, і не занепадати духом? (Притча пронесправедливого суддю)
Завдання четверте:-що на вашу думку є молитва? Наприклад, для Святої Терези з Ліз’є ,- « Молитва – це порив серця, простий погляд, звернений до неба, це крик вдячності і любові – як у випробуванні, так і в радості», для Івана Луцика ,- «Молитва – це плуг, яким оремо ниву серця під посів покаяння», для Святого Пімена Великого,- «Злі помтсли – це вогонь, а водою на нього є молитва».
Вчитель: Ісус Христос у Новому Завіті вимагає від людей: «Треба завжди молитися й не переставати».Бо саме молитва дає християнинові ясність розуму, спокій духу, перемогу над пристрастями, мужність у стражданнях і надію вічного щастя.
ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДІТЕЙ З МОЛИТВОЮ ЗА УКРАЇНУ
Ми – українці, не повинні бути байдужими до долі нашого народу, до долі нашої держави. Однією із молитов за Україну є музичний твір «Боже, Великий, Єдиний, нам Україну храни ». Музику до якої написав Микола Лисенко, а слова Олександр Конинський у 1885 році. Цю молитву називають церковним гімном. (Прослуховування молитви за Україну)
IV. Закріплення знань.
Є така повчальна історія . Було це давно , ще у Стародавньому Римі. Працював один чоловік перевізником. Якось підійшов до нього вчений і попросив перевезти його на той бік річки. Сіли в човна. Помічає напис на його веслах: «Ore et labore», що в перекладі з латинської означає: «Молись і працюй». Вчений вголос висловлює свої думки: Навіщо тобі молитись, яка з того користь? Ти – людина праці, налягай на весла. Треба було на обидвох веслах написати: Працюй і працюй». Нічого не відповів перевізник, та якось непомітно випустив з руки весло, на якому було написано : «Молись». Закрутило човном, понесло за швидкою течією. «Що ти робиш? Ми зараз потонемо!» - закричав вчений. Весляр вправно оволодів ходом човна, вони щасливо добрались на протилежний берег річки. І сказав тоді простий чоловік: «Ось бачиш, пане, що може трапитись з людиною, коли вона тільки працює і не потребує у своєму житті молитви».
V. Підсумок уроку.
Вчитель допомагає учням самостійно зробити підсумок, що молитва необхідна людині, як вода землі. Вона є невід’ємною частиною життя кожного християнина. «Чи ми отримуємо те, про що просимо,- чи ні, будемо ревно молитися і дякувати не лише за отримане, але й тоді, коли не отримуємо, тому що й неотримання, якщо з Волі Божої, не менше корисне, як і отримання».(О. Юліан Катрій).
VI.Домашнє завдання.
Дати відповідь на питання «Чим є для мене молитва?»

Додаток 1.
Молитва проста.
Бог хоче, щоб ми говорили з ним, як з Тим, Хто любить нас і знає, як з членом своєї сім’ї.
Молитва спонтанна.
«Без мене ж ви нічого чинити не можете» (Йо. 15,5) – сказав Ісус, тому маємо молитись протягом всього дня і у всій нашій діяльності, коли навчаємось у школі, їдемо в транспорті, готуємо їсти чи гуляємо з друзями.
Молитва повільна.
«Слухавши, будь скорий, а відповідавши – повільний».(Сир. 5,11).
Молитва щира.
Цар Соломон молився при посвяченні храму в Єрусалимі такими словами «…Вислухай з неба… ти, що знаєш серце кожного, бо ти єдиний знаєш серце кожного, бо ти єдиний знаєш серце синів людських» (2 Хр. 6,30)
Бог знає наші серця, знає нас краще, ніж ми самі. Він хоче допомогти нам, бо знає всі наші потреби і реально оцінює нашу ситуацію, але від нас потребується відвертість, чесність, щирість у молитві.
Молитва біблійна.
Молитва бере свій початок із Святого Письма, як ріка із джерела. Святе Письмо – збірник правдивих шедеврів молитов різних людей: Авраама, Мойсея, Давида, Анни, Марії, Ісуса – Господнього сина.
Молитва визначена часом.
Скільки часу протягом дня виділяємо для Бога?Це дуже важливе питання. «Бо де твій скарб, там буде і твоє серце» (Мт.6,21). Щоб наше серце було з Богом, мусимо привчати себе до регулярного проведення часу з ним в молитві (обов’язкова ранішня, вечірня молитва).
Молитва пристосована.
Кожен з нас повинен шукати саме свій спосіб молитви. Молитва мусить бути пристосована не лише до конкретних обставин, але й до нас особисто, маємо знайти для себе такий спосіб і форму молитви, яка буде підходити нам найбільше.
Молитва особиста і спільна.
Основа нашого християнства – особиста молитва. Ми потребуємо молитись самі, але і в спільноті, бо спільна молитва нам необхідна, щоб підтримати молитву особисту. Святе Письмо містить унікальний збірник молитов – книгу Псалмів. Псалми виражають молитву народу Божого. Вона стосується, як тих хто молиться, так і всіх людей.
Молитва в Святому Дусі.
«Дух Святий – «жива вода», яка у серці , що молиться, «стримує життя вічне» (Йо.4, 14).Дух Святий в потрібні моменти нагадує нам те, що сказав Ісус, надихає молитись за певних людей чи конкретні потреби.
Молитва пережита.
Протягом дня варто роздумувати про те,що Бог дає нам в молитві, аналізувати причинно – наслідкові зв’язки між подіями і нашими молитвами.
Молитва переможна.
Ми повинні молитись переможно. По вірі нашій дається нам. Ми учасники перемоги Ісуса, тому наша молитва – це частина нашої перемоги. Ми маємо молитися розуміючи, що все залежить від Бога, але діяти так, ніби все залежить від нас.
Молитва витривала.
Пророк Даниїл протягом трьох тижнів молився за свій народ. На 21 –й день йому з’явився ангел і сказав, що Данилова молитва була вислухана вже в перший день, але решта днів молитви були необхідними для зміни ситуації, для боротьби в духовному світі.(Дан.10, 12-14).

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків християнської етики | Додав: kus (13.03.2012) | Автор: Луцик Світлана Михайлівна E
Переглядів: 6993 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 1
biggrin smile дякую
0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]