Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків географії 8 клас |
Українські Карпати.Географічне положення, загальні риси г еографічних умов.
Мета: сформувати знання про найважливіші риси геологічноЇ будови й рельєфу,особливості клімату,загальні рисі рослинного покриву, причини виникнення природних стихійних явищ ; Закріпити вміння з різними джерелами географічної інформації: виховувати пізнавальний інтерес. Тип уроку: вивчення нових знань. Обладнання: мультимедійний підручник, фізична карта України, атласи України. ХІД УРОКУ: 1. Організаційний момент. П. Актуалізація опорних знань і вмінь: а) фронтальне опитування: - гірська система, - гірський пояс, - тектонічна структура. - гірські пасма. б) метод «Прес»: чи можливо виділити Карпати як окрему фізико-географічну країну? Ш. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності. Українські Карпати – один з найбільш прекрасних і чарівних куточків України. Своєю красою,загадковістю Карпати з давніх - давен приваблювали багатьох людей. Карпатські цілющі води, чисте гірське повітря , мальовнича природа надихали багатьох поетів і письменників, художників і музикантів. Сьогодні ми починаємо вивчати цю природну скарбницю. !V. Вивчення новоЇ теми: 1. Мультимедійна карта. 2. Учень-консультант. Почалося це сотні мільонів років тому. Теплі води океану Тетіс заливали суходіл, розмиваючи його. Роздрібнені гірські породи нагромаджувались на дні, утворюючи шари вапняків і глинистих сланців. Протягом мільонів років в умовах безперервних підняттів і занурень морського дна на місці Карпат нагромадилися 5 -7 кілометрові товщі морських осадових порід з пісковиків і глин. У результаті внутрішні х процесів Землі в альпійську епоху багатокілометрова товща осадових утворень зміналая в складки, піднімалась в гору. А океан Тетіс поступово відступав. 3. Учитель. Походження назви гір точно не встановлено. Уперше вона зустрічається у Клавдія Птолемея ( П ст. н.е.). Імовірно,что жили в античні часи на території сучасних Карпат племена Карпів. Звідси,можливо, й пішла назва. 4. Кінофрагмент мультимедійного підручника: фізико-географічне положення Карпат. 5. Завдання на відтворення іформаціі: а)знайти в атласах і показать розташування гірських пасом і масивів, б)знайти інформацію в підручниках про вершини массиву Чорногора, порівнять висоти, зробить вісновок,чому саме г.Говерла стала символом Українських Карпат. 6. Кінофрагмент мультимедійного підручника: климат. 7. Завдання на відтворення інформації: порівняти отриману інформацію з текстом , знайти помилкові твердження ( температура повітря, кількість опадів, тривалість зими). 8. Кінофрагменти мультимедійного підручника: річкова мережа. 9. Завдання на відтвоерння інформації: а) знайти в атласах великі річки Крпат, б) назвать стихийні явища, пояснити причини виникнення . 10. Робота з підручником: заповнити таблицю «Корисні копалини»: 1 група – паливні корисні копалини, 2 група – рудні корисні коп 3 група – нерудні корисні копалини. Показать місця залягання и назвать причини – чому саме там. 10. Кінофрагмент мултимедійного підручника: рослинний і тваринний світ Карпат. 11. Робота в группах: назвать: 1 група – рослини, 2 група – тварини, 3 група - птахи. 12. Учитель: сьогодні ми збагатили себе змістовною інформацією,переглянули мультимедіну презентацію «Украінські Карпати». Як на вашу думку, чи можуть Украінські Карпати привабити європейських туристів? 13. Міні – диспут: а) робота в группах: одна группа знаходить аргументи на підтримку ( зелений туризм, мальовничі ландшафти, природні заповідники і біосферні парки…), Друга группа відповідає протилежними аргументами ( відсутність міжнародних маршрутів, погані автошляхи, забрудення територій, висока вартість відпочинку на туристичних базах….). б)госолування ногами: вчитель пропонує пройти до географічного вернісажу всіх, хто хотів би побачити цій чарівний край, пройти його туристичними стежками. … Учитель: це наша відповідь. Карпати можуть стать центром будь якого туризму, тільки для цього треба… в) мозковий штурм ( учні коротко пропонують , як змінити ситуацію). 1V. Закріплення вивченого матеріалу: 1. Продовжіть речення: Головними рисами Українських Карпат є…… Клімат….. Швидкоплинні ручки з …… Грунти на схилах гір… 2. Фронтально: За утворенням Карпати…. За висотою… Як називаються безлісі вершини Карпат… Гірський масив, у якому знаходиться г.Говерла… V.Домашнє завдання: прочитати параграф, закінчити таблиці, підготувати повідомнлення “Карпатський біосферний заповідник». Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 3162 | |
Всього коментарів: 0 | |