Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків географії 8 клас


Українські Карпати.Географічне положення, загальні риси г еографічних умов.
Мета: сформувати знання про найважливіші риси геологічноЇ будови й рельєфу,особливості клімату,загальні рисі рослинного покриву, причини виникнення природних стихійних явищ ;
Закріпити вміння з різними джерелами географічної інформації:
виховувати пізнавальний інтерес.
Тип уроку: вивчення нових знань.
Обладнання: мультимедійний підручник, фізична карта України, атласи України.

ХІД УРОКУ:
1. Організаційний момент.
П. Актуалізація опорних знань і вмінь:
а) фронтальне опитування:
- гірська система,
- гірський пояс,
- тектонічна структура.
- гірські пасма.
б) метод «Прес»: чи можливо виділити Карпати як окрему фізико-географічну країну?

Ш. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності.
Українські Карпати – один з найбільш прекрасних і чарівних куточків України. Своєю красою,загадковістю Карпати з давніх - давен приваблювали багатьох людей. Карпатські цілющі води, чисте гірське повітря , мальовнича природа надихали багатьох поетів і письменників, художників і музикантів. Сьогодні ми починаємо вивчати цю природну скарбницю.

!V. Вивчення новоЇ теми:
1. Мультимедійна карта.
2. Учень-консультант. Почалося це сотні мільонів років тому. Теплі води океану Тетіс заливали суходіл, розмиваючи його. Роздрібнені гірські породи нагромаджувались на дні, утворюючи шари вапняків і глинистих сланців. Протягом мільонів років в умовах безперервних підняттів і занурень морського дна на місці Карпат нагромадилися 5 -7 кілометрові товщі морських осадових порід з пісковиків і глин. У результаті внутрішні х процесів Землі в альпійську епоху багатокілометрова товща осадових утворень зміналая в складки, піднімалась в гору. А океан Тетіс поступово відступав.
3. Учитель. Походження назви гір точно не встановлено. Уперше вона зустрічається у Клавдія Птолемея ( П ст. н.е.). Імовірно,что жили в античні часи на території сучасних Карпат племена Карпів. Звідси,можливо, й пішла назва.
4. Кінофрагмент мультимедійного підручника: фізико-географічне положення Карпат.
5. Завдання на відтворення іформаціі:
а)знайти в атласах і показать розташування гірських пасом і масивів,
б)знайти інформацію в підручниках про вершини массиву Чорногора, порівнять висоти,
зробить вісновок,чому саме г.Говерла стала символом Українських Карпат.
6. Кінофрагмент мультимедійного підручника: климат.
7. Завдання на відтворення інформації: порівняти отриману інформацію з текстом , знайти помилкові твердження ( температура повітря, кількість опадів, тривалість зими).
8. Кінофрагменти мультимедійного підручника: річкова мережа.
9. Завдання на відтвоерння інформації:
а) знайти в атласах великі річки Крпат,
б) назвать стихийні явища, пояснити причини виникнення .
10. Робота з підручником: заповнити таблицю «Корисні копалини»:
1 група – паливні корисні копалини,
2 група – рудні корисні коп
3 група – нерудні корисні копалини.

Показать місця залягання и назвать причини – чому саме там.
10. Кінофрагмент мултимедійного підручника: рослинний і тваринний світ Карпат.
11. Робота в группах: назвать:
1 група – рослини,
2 група – тварини,
3 група - птахи.
12. Учитель: сьогодні ми збагатили себе змістовною інформацією,переглянули мультимедіну презентацію «Украінські Карпати». Як на вашу думку, чи можуть Украінські Карпати привабити європейських туристів?
13. Міні – диспут:
а) робота в группах: одна группа знаходить аргументи на підтримку ( зелений туризм, мальовничі ландшафти, природні заповідники і біосферні парки…),
Друга группа відповідає протилежними аргументами ( відсутність міжнародних маршрутів, погані автошляхи, забрудення територій, висока вартість відпочинку на туристичних базах….).
б)госолування ногами: вчитель пропонує пройти до географічного вернісажу всіх, хто хотів би побачити цій чарівний край, пройти його туристичними стежками. …
Учитель: це наша відповідь. Карпати можуть стать центром будь якого туризму, тільки для цього треба…
в) мозковий штурм ( учні коротко пропонують , як змінити ситуацію).
1V. Закріплення вивченого матеріалу:
1. Продовжіть речення:
Головними рисами Українських Карпат є……
Клімат…..
Швидкоплинні ручки з ……
Грунти на схилах гір…
2. Фронтально:
За утворенням Карпати….
За висотою…
Як називаються безлісі вершини Карпат…
Гірський масив, у якому знаходиться г.Говерла…
V.Домашнє завдання: прочитати параграф, закінчити таблиці, підготувати повідомнлення “Карпатський біосферний заповідник».

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків географії 8 клас | Додав: осень (05.11.2013) | Автор: Лидия Елпашева E
Переглядів: 3162 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]