І рівень (4 з 6 запитань на вибір учнів по 0,5 бали за кожне)
|
1.
Назвіть найвищу вершину Південної Америки:
а)
вулкан Льюльяйльяко;
б)
гора Аконкагуа;
г)
вулкан Орісаба;
г)
вулкан Котопахі
|
1.
Назвіть вітри, під впливом яких материк отримує найбільшу кількість опадів:
а)
бризи;
б)
пасати;
г)
мусони;
г)
західні
|
1.
Назвіть тип живлення, що переважає у річок Південної Америки:
а)
дощове;
б)
снігове;
в)
мішане;
г)
підземними водами
|
2. Назвіть висотний пояс в Андах, що є найнижчим:
а)
горні ліси;
б)
вологі ліси;
в)
чагарники та пасовиська;
г)
кам’янисті пустелі та луки
|
2.
Оберіть назву найбільшої за площею країни материка:
а)
Перу
б)
Бразилія
в)
Аргентина
г)
Чілі
|
2.
Назвіть річку, що має найбільший басейн живлення:
а)
Оріноко;
б)
Амазонка;
в)
Парана;
г)
Ріо-Колорадо
|
3.
Назвіть кліматичний пояс якого немає в Південні Америці:
а)
помірний
б)
екваторіальний
в)
субтропічний
г)
арктичний
|
3.Назвіть
кліматичний пояс якого немає в Південні Америці:
а)
арнтарктичний
б)
екваторіальний
в)
субтропічний
г)
помірний
|
3.
Назвіть кліматичний пояс якого немає в Південні Америці:
а)
помірний
б)
субарктичний
в)
субтропічний
г)
екваторіальний
|
4.
Назвіть крайню південну точку материка:
а)
м. Кабу-Бранку;
б)
м. Фроуерд;
в)
м. Паріньяс;
г)
м. Гальїнас.
|
4.
Назвіть причину частих вивержень вулканів та руйнівних землетрусів у Андах:
а)
Анди є молодими горами;
б)
триває процес зіткнення двох літосферних плит;
в)
в Андах багато вулканів;
г)
Анди є високими горами
|
4.
Оберіть річку, про яку на материку кажуть «цариця річок», «диво природи»,
«загадкова»:
а)
Парана;
б)
Амазонка;
в)
Мараньон;
г)
Чурун
|
5.
Назвіть природну зону, що займає найбільшу площу материка:
а)
вологі екваторіальні ліси
б)
перемінно-вологі ліси;
в)
савани та рідколісся
г)
степи і лісостепи
|
5.
Назвіть крайню північну точку материка:
а)
м. Кабу-Бранку;
б)
м. Гальїнас.
в)
м. Фроуерд;
г)
м. Паріньяс;
|
5.Назвіть
природну зону, що займає найменшу площу материка:
а)
вологі екваторіальні ліси
б)
мішані і широколистяні ліси;
в)
савани та рідколісся
г)
степи і лісостепи
|
6.
Назвіть вітри, які панують над більшою частиною материка:
а)
бризи;
б)
пасати;
г)
зонда;
г)
західні
|
6.
Назвіть мову, якою спілкується основна маса населення материка:
а)
портуґальська;
б)
англійська.
в)
французька;
г)
іспанська;
|
6.
Назвіть крайню східну точку материка:
а)
м. Паріньяс;
б)
м. Гальїнас.
в)
м. Кабу-Бранку;
г)
м. Фроуерд;
|
ІІ рівень (3 запитання по 1 бали за кожне)
|
7.
Назвіть дослідника Америки якого назвали «другим Колумбом», а значення його
відкриттів оцінюють як «друге відкриття Америки»
|
1.
Визначте назву рослини: «у народів Америки вона користувалась особливою
повагою, їй присвячували вірші, пісні, легенди. Із неї роблять борошно, олію,
крохмаль, консерви. Індіанці називають цю рослину — маїс. Як ми називаємо її?
|
7.
Назвіть водоспад на річці Чурун, який спадає з висоти, що майже у 20 разів
перевищує висоту відомого Ніагарського водоспада
|
8.
Назвіть розташований на материку найвищій діючий вулкан світу, висота якого
сягає 6723 м.
|
8.
Визначте і назвіть територію Південної Америки де тривала найдовша посуха на
землі (протягом 14 років)
|
8.
Як називається найменша пташка на Землі, розміром з нашого джмеля, що мешкає
в Південній Америці?
|
9.
Разом з Північною Америкою, Південна Америка утворюють єдину частину світу.
Назвіть природний об’єкт, що об’єднує ці два материки?
|
9.
В основі Південної Америки лежить Південноамериканська платформа. Назвіть
«залишком» якого давнього материка вона є?
|
9.
Савани та рідколісся є в Південній Америці та Африкці. Скажіть на якому з
материків видовий склад рослин і тварин саван та рідколісь є біднішим?
|
ІІІ рівень (2 запитання по 2 бали за кожне)
|
Підпишіть
на контурній карті географічні об’єкти:
|
10. Бразільську течію. Поясніть її вплив на формування
клімату центральної частини материка
|
10.
Гори Анди. Поясніть їх вплив на формування клімату центральної частини
материка
|
10.
Річки: Оріноко, Ла-Плата. До басейну якого океану вони належать? Поясніть
чому
|
11.
Дайте визначення поняття «льянос»
|
11.
Дайте визначення поняття «парамос»
|
11.
Дайте визначення поняття «пампаси»
|
IV рівень (одне запитання — 3 бали)
|
12.
Поміркуйте, чому птахи нікуди не відлітають з південно-американської сельви?
|
12.
Поясніть, чому сучасне населення материка складається з представників усіх
рас крім австралоїдної
|
12.
Проаналізуйте причини утворення на материку найповноводнішої річки світу —
Амазонки
|