Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків географії 7 клас |
Мета: дослідити своєрідність клімату Південної
Америки, з’ясувати вплив повітряних мас на формування клімату, удосконалювати
практичні вміння і навички учнів працювати з кліматичними картами та
кліматодіаграмами; розвивати логічне мислення, вміння працювати з тематичними
картами, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, виховувати повагу до думки
інших учнів, самостійність у прийнятті рішень. Тип
уроку: комбінований. Обладнання:
фізична і
кліматична карти Південної Америки, атласи, підручники, схеми кліматичних
показників, діаграми опадів. Опорні
та базові поняття: клімат,
кліматотворні чинники, повітряна маса, кліматичні пояси, циркуляція атмосфери,
постійні вітри, пасати, течії, рельєф,
особливості формування клімату; встановлення причинно-наслідкових зв’язків у
формуванні клімату та кліматичних поясів. Географічна
номенклатура: океани:
Атлантичний, Тихий; течії: теплі — Бразільська, Ґвіанська, холодні —
Перуанська, Західних Вітрів. Зміст уроку I. Організаційний момент Перевірка
підготовки учнів до уроку, організація уваги. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Прийом «Естафета опитування» Учні зачитують міні-твір
«Подорож до Америки». Інші учні слухають та готують запитання або доповнення до
творів. III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом «Проблемне питання» Учитель.
Вам уже відомо, що Африка — найжаркіший материк, Австралія — найсухіший,
Антарктида — найхолодніший. У чому полягає особливість клімату Південної
Америки? Щоб відповісти на це питання, треба пригадати кліматотворні чинники, а
потім розглянути, як кожен з них діє на території Південної Америки. У цій
роботі нам допоможуть кліматичні карти атласу та кліматодіаграми в підручнику. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Прийом «Бліцопитування» • Що називається кліматом? • Що таке «погода»? • Назвіть основні кліматотворні чинники. • Наведіть приклад впливу кожного з них
на формування клімату певної території материків, що вже нами вивчено. 2. Розповідь вчителя про загальну характеристику
клімату материка 3.
Прийом «Творча лабораторія» Завдання.
Користуючись
кліматичними картами атласу, а також знаннями з попередніх тем, назвіть
загальні особливості клімату Південної Америки (спочатку учні пробують самі
назвати ці особливості, а потім іде коментоване читання відповідного матеріалу
підручника). 4. Прийом «Географічна лабораторія» (робота в
групах) Завдання.
Охарактеризуйте найважливіші
кліматичні особливості: І група — Роль пасатів у
формуванні клімату Африки, Австралії Південної Америки. II група —
Чому і як течії впливають на клімат Південної Америки? IIІ група —
Гори Анди та їх вплив на формування клімату материка. IV група — Чому рівнини мають
великий вплив на формування клімату на сході материка? V група — Кліматичні пояси та
області. Які з них основні, які перехідні, чим вони відрізняються? 5. Робота з підручником. Характеристика кліматичних діаграм у підручнику.
Запис висновків у зошит. V. Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Географічний практикум» Завдання. Порівняйте
клімат у районі міст (за
планом в довіднику учня): І варіант —
Каракас та Монтевідео. II варіант —
Снта-фе-де-Боґота та Асунсьйон. VI. Підсумок уроку Оцінювання
учнів. • Опрацювати відповідний текст
підручника. • Нанести на контурну карту межі
кліматичних поясів та областей. • Підготувати повідомлення про річкові системи Південної Америки Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 2624 | |
Всього коментарів: 0 | |