Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків географії 7 клас |
Тип
уроку: комбінований. Обладнання:
фізична
карта Африки, карта природних зон Африки, географічні атласи, електронний атлас
ІПТ, слайди рослинного та тваринного світу материка. Опорні
та базові поняття: гілея,
фералітні ґрунти, типи пустель, природна зона, ґрунт, гумус. Географічна
номенклатура:
острів Мадаґаскар; півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські;
вулкан Кіліманджаро; нагір’я: Ефіопське, Тібесті; Східно-Африканське
плоскогір’я; річки: Ніл, Конґо (Заїр), Ніґер,
Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танґаньїка, Ньяса, Чад; водоспад
Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; напівпустеля Калахарі. Зміст уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів • Назвіть найбільш поширені типи ґрунтів. • Назвіть природні зони світу. IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Визначення
мети та завдань уроку, основних етапів роботи. Прийом «Проблемне питання» • Зв’язок між ґрунтом та рослинністю. • Зв’язок між кліматом, рослинним та тваринним
світом. • Вплив господарської діяльності людини на
ґрунти, рослинний та тваринний світ території. IV. Вивчення нового матеріалу 1. Розповідь учителя Ґрунт
— природне тіло, яке виникло в результаті складних процесів перетворення
поверхневих шарів літосфери під спільною дією води, повітря, живих організмів,
енергії Сонця. Умови
утворення ґрунтів Африки. Чітке виділення широтної зональності в Африці, яка
повторюється по обидві сторони екватора. 2. Робота учнів з картою природних зон в атласі • Назвати природні зони материка. • Знайти відмінність видового складу тварин та
рослин по природних зонах. 3. Прийом «Творча лабораторія» Характеристика
природних зон (робота по групах). 1 група — вологі
екваторіальні ліси. 2 група —
перемінно-вологі ліси. 3 група — савани
і рідколісся. 4 група —
пустелі і напівпустелі. 5 група —
вічнозелені твердолисті ліси та чагарники. 4. Робота з підручником V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Прийом «Прес-конференція» Перевірка
роботи в зошиті, визначення того наскільки повно та правильно вона виконана. 2. Прийом «Мікрофон» • Визначте причини багатства рослинного і
тваринного світу вологих екваторіальних і перемінно-вологих лісів. • Чому савани та рідколісся займають найбільшу
за площею територію з-поміж природних зон? • Назвіть причини утворення червоно-жовтих
фералітних ґрунтів. VI. Підсумок уроку Прийом «Власні приклади» Учні
розповідають про тварин та рослини материка (випереджувальне домашнє завдання). • Опрацювати текст підручника. • Зробити малюнки ґрунтових розрізів, рослин та
тварин материка. • Підготувати матеріал про національні парки
материка, стихійні природні явища, екологічні проблеми. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 3835 | |
Всього коментарів: 0 | |