Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків географії 7 клас |
Мета: сформувати в учнів уявлення про
особливості вод суходолу; систематизувати знання учнів про гідрологічні
особливості; продовжити виховання в учнів ощадливого ставлення до природи. Тип
уроку: комбінований. Обладнання:
фізична карта
Африки, фізична карта світу, атласи, картини природи Африки, слайди для
мультимедійної дошки. Опорні
та базові поняття: Ніл —
найдовша річка світу; Конґо — друга за повноводністю річка у світі; Танґаньїка
— друге за глибиною озеро у світі; артезіанський басейн Сахари — один з
найбільших у світі, річка і її частини; озера і їх типи за походженням озерних
улоговин. Географічна
номенклатура: річки: Ніл, Конґо, Ніґер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танґаньїка, Ньяса, Чад; водоспад:
Вікторія. Зміст
уроку I. Організаційний момент II. Актуалізація
опорних знань і вмінь учнів • Яку частку від загальної кількості води на Землі
складає прісна вода? • Чи вичерпуються запаси прісної води? • Які води належать до внутрішніх? • Від
яких компонентів природи залежить густота річкової сітки? IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів Прийом
«Мікрофон» • З
якою метою вивчається тема? • Чи
зможуть учні знання теми використати в подальшому? • Чому
вода — найцінніший мінерал на Землі? • Яке значення вода має для окремих регіонів
Африки? Дивовижне
відкриття зробили учені в 1958 р. За допомогою радіоізотопів ними була виявлена
річка, що протікає під Нілом. Причому її середньорічна витрата води в 6 разів
більша, ніж у Нілу, і складає близько 500 км3. Дві щонайдовші річки у світі — це Ніл, що впадає в Середземне море, і
Амазонка в Південній Америці, що впадає в Атлантичний океан. Географи дотепер
сперечаються, яка з них довша. Більшість віддає перевагу Нілу, вважаючи його
довжину рівною 6670 км, а Амазонки — 6448 км. Вважається, що
найбільше у світі підземне озеро знаходиться на глибині 60 м в Намібії
(Африка), в печері Драхенхаухлох. Воно виявлене в 1986 році. Площа його
акваторії складає більше 2 га, максимальна глибина — 90 м. 1. Прийом
«Творча лабораторія» Учні,
об’єднавшись у групи, визначають за допомогою карт атласу річки Африки, що
відносяться до різних басейнів та тип їх живлення. 2. Прийом
«Мандрівка» Учні
запрошують клас у мандрівку, розповідаючи цікавий додатковий матеріал про водні
об’єкти материка — річки, озера, водоспади. V.
Закріплення вивченого матеріалу Прийом «Лови помилку» Вчитель
показує на карті географічні об’єкти з теми уроку, припускається помилок, які
учні повинні знайти та виправити. VІ. Підсумок уроку 1. Прийом «Естафета» Учні по черзі
показують на карті географічні об’єкти й одним реченням дають їх
характеристику. 2. Прийом «Що?
Де?» Називають
географічний об’єкт та коротко визначають місце його розташування. • Опрацювати
текст підручника. • Скласти
кросворд з географічних понять, термінів та номенклатури з теми уроку. • Підготувати
додатковий матеріал до наступного уроку. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 2977 | |
Всього коментарів: 0 | |