Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків біології 9 клас


Урок 32 Тема. Механізми й регуляція дихання. Функціональні показники дихальної системи.

Урок 32

Тема. Механізми й регуляція дихання. Функціональні показники дихальної системи.

Мета уроку: розглянути механізми дихання і способи його регуляції, дихальні рухи й основні функціональні показники дихальної системи.

Обладнання й матеріали: таблиці «Органи дихання», «Дихальні рухи», модель, яка пояснює механізм вдиху й видиху, кінофільм «Регуляція дихальних рухів», спірометр.

Базові поняття й терміни: дихальні рухи, вдих, видих, дихальний центр, міжреберні м’язи, діафрагма, черевний і грудний типи дихання, дихальні рефлекси, чхання, кашель, життєва ємність легень, дихальний об’єм, додатковий об’єм, резервний об’єм, спірометр.

Концепція уроку

Розглянути дихальні рухи — вдих і видих, показати, як вони здійснюються; підкреслити роль міжреберних м’язів і діафрагми в цих процесах; пояснити, чим відрізняються грудний і черевний типи дихання; розкрити схему регуляції процесів дихання; перелічити й описати основні дихальні рефлекси; розповісти про основні фізіологічні показники дихальної системи і способи їх визначення.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Питання для бесіди

1. Які процеси відбуваються під час газообміну в легенях?

2. Які процеси відбуваються під час газообміну в тканинах?

3. Які властивості легень дозволяють їм здійснювати функцію газообміну?

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя

Черевне дихання — тип дихання, за якого в акті видиху переважає м’язове зусилля, що створюється діафрагмою.

Грудне дихання — тип дихання, за якого в акті видиху переважає м’язове зусилля, що створюється міжреберними м’язами.

Регуляція дихання

Основні дихальні рефлекси:

- гальмування дихальних рухів у разі сильного охолодження;

-чхання;

-кашель.

Основні функціональні показники дихальної системи:

- життєва ємність легень;

- дихальний об’єм;

- резервний об’єм;

- додатковий об’єм;

- залишковий об’єм;

- мертвий простір.

Заповнення таблиці

IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

1. Як регулюється процес дихання?

2. Опишіть механізм грудного дихання.

3. Опишіть механізм черевного дихання.

4. Що таке дихальний об’єм?

5. Як визначити життєву ємність легень?

Самостійна робота учнів

1. Яке значення має тренування дихальних м’язів?

2. Навіщо треба визначати фізіологічні показники дихальної системи?

V. Домашнє завдання

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків біології 9 клас | Додав: uthitel (03.11.2012)
Переглядів: 4133 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]