Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків біології 9 клас


Урок 25 Тема. Рух крові по судинах. Визначення частоти серцевих скорочень та артеріального

Урок 25

Тема. Рух крові по судинах. Визначення частоти серцевих скорочень та артеріального

тиску Мета уроку: навчити визначати частоту серцевих скорочень у стані спокою й після фізичного навантаження.

Обладнання й матеріали: годинник із секундною стрілкою або секундомір, таблиці, що ілюструють будову кровоносної системи людини і правила її гігієни.

Базові поняття й терміни: рух крові по судинах, артеріальний пульс, частота пульсу, швидкість руху крові.

Концепція уроку

Обговорити особливості руху крові по різних типах кровоносних судин; у ході практичної роботи дати кожному учневі можливість отримати практичні навички визначення частоти серцевих скорочень у стані спокою й після фізичного навантаження.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Питання для бесіди

1. Які типи кровоносних судин є у людини?

2. Як рухається кров малим колом кровообігу?

3. Як рухається кров великим колом кровообігу?

4. Що забезпечує рух крові по судинах?

III. Виконання практичної роботи

Практична робота № 2. Вимірювання частоти серцевих скорочень і артеріального тиску

Мета: навчитися знаходити пульс і визначати частоту серцевих скорочень та величину артеріального тиску.

Обладнання й матеріали: годинник із секундною стрілкою або секундомір, апарат для вимірювання артеріального тиску, зошит, підручник.

Хід роботи

1. Знайдіть у себе на тілі ділянки, де артерії розташовані близько до поверхні тіла, і намацайте пульс (найбільш зручні — променева, скронева й сонна артерії).

2. Засічіть час і протягом 30 секунд підрахуйте пульс. Дані помножте на 2 й визначте частоту скорочень вашого серця.

3. Уважно прочитайте правила користування апаратом для вимірювання артеріального тиску.

4. Надягніть манжету на плече учня, у якого визначаєте артеріальний тиск, і з допомогою стетоскопа знайдіть артерію на ліктьовому згині руки.

5. Накачайте в манжету повітря до повного припинення руху крові по артерії (рух крові контролюється з допомогою стетоскопа).

6. Поступово зменшуйте тиск у манжеті, випускаючи з неї повітря, і відмітьте значення, які відповідають верхній та нижній межі артеріального тиску.

7. На основі отриманих даних зробіть такі висновки:

а) якою є частота ваших серцевих скорочень на момент проведення роботи;

б) що визначає верхню та нижню межі артеріального тиску.

ІV. Домашнє завдання

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків біології 9 клас | Додав: uthitel (03.11.2012)
Переглядів: 4206 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]