Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків біології 9 клас |
Тема. Фізичні якості м’язів. Робота м’язів Цілі уроку: ознайомити учнів з основними фізичними якостями м’язів, розглянути механізм роботи м’язів. Обладнання й матеріали: таблиці «М’язи тіла людини», «Тканини», набір гантелей. Базові поняття й терміни: сила м’язів, швидкість скорочення м’язів, витривалість м’язів, тонус м’язів, робота м’язів, статична й динамічна робота, коефіцієнт корисної дії, стомлення, відновлення й надвідновлення. Концепція уроку Перелічити основні фізичні якості м’язів, обговорити їх значення для життєдіяльності людини; розглянути особливості роботи м’язів, розповісти про стомлення м’язів та їх відновлення; звернути увагу на способи запобігання перевтомі. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 2. Як скорочуються м’язи? 3. Назвіть форми м’язів. 4. Назвіть основні м’язи верхніх і нижніх кінцівок. III. Вивчення нового матеріалу Розповідь учителя із заповненням таблиці
Статична робота — робота, під час якої м’язи напружуються, але не скорочуються. Динамічна робота — робота, під час якої м’язи почергово скорочуються й розслаблюються. Показником ефективності роботи м’язів є коефіцієнт корисної дії. Виконання тривалої або інтенсивної роботи призводить до стомлення м’язів. Під час статичної роботи стомлюються не м’язи, а нервові центри. Під час динамічної роботи стомлення м’язів настає внаслідок нестачі кисню, зменшення утворення енергії та накопичення продуктів розпаду. Після закінчення роботи, що обумовила стомлення, у період відпочинку відбувається збільшення працездатності м’язів (явище надвідновлення). Самостійна робота учнів 2. Чому корисне стомлення? (Після закінчення роботи, що обумовила стомлення, у період відпочинку відбувається не тільки відновлення працездатності м’язів, але навіть її збільшення (надвідновлення)) IV. Виконання лабораторної роботи Цілі: дослідити втомлення в разі статичного й динамічного навантаження, встановити, як впливає ритм і навантаження на розвиток утоми. Обладнання й матеріали: гантелі або гирі в 1, 3 і 5 кг, метроном. 1. Для дослідження швидкості втомлення в разі статичного й динамічного навантаження два-три учні спочатку підіймають та опускають одну з гантелей до свого стомлення. Час, потрібний для стомлення, записується в зошит. Через 10 хвилин (проміжок часу потрібен, щоб м’язи змогли відновитися) учні втримують ті ж самі гантелі на витягнутій руці без рухів. Знову час, потрібний для стомлення, записується в зошит. Потім результати порівнюють між собою й роблять висновок, який заносять у зошит. Вплив навантаження на розвиток утоми
V. Домашнє завдання Можливо Вам це буде цікаво | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 7367 | |
Всього коментарів: 0 | |