Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків біології 8 клас |
Тема. Роль земноводних в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона земноводних Мета уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю земноводних, їхньою роллю в екосистемах і житті людини. Обладнання і матеріали: вологі препарати «Внутрішня будова жаби», «Розмноження жаби», кістяки жаб або ропух, таблиці «Тип Хордові. Клас Земноводні», малюнки й фотографії земноводних. Базові поняття і терміни уроку: Безногі, Хвостаті та Безхвості земноводні, яйцеживородіння, неотенія, лабораторні тварини. Концепція уроку На прикладі конкретних видів показати відмінності й подібність у будові різних рядів земноводних. Звернути увагу на зв’язок будови представників різних рядів з їхнім способом життя. Показати значне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини. ХІД УРОКУ I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів Питання до учнів Перелічіть головні особливості будови скелета безхвостих земноводних. Як дихають земноводні? Як розмножуються земноводні? Повідомлення учнів Безногі земноводні. Безхвості земноводні. Хвостаті земноводні. Значення земноводних у житті людини. Бесіда з аналізом повідомлень учнів про ряди земноводних (проводиться з одночасним заповненням таблиці)
Бесіда про господарське значення земноводних, їх охорону Аналізуючи господарське значення, звернути увагу на вживання земноводних у їжу, одержання з них цілої низки токсинів, що використовуються для виготовлення ліків. Відзначити широке використання земноводних як об’єкта лабораторних досліджень. Показати значення земноводних для боротьби з кровосисними комахами й комахами, що завдають шкоди культурним рослинам. Як негативну ознаку групи відзначити завдання земноводними незначного збитку в рибних господарствах (поїдання мальків). Звернути увагу на необхідність охорони земноводних. III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів Питання до учнів Дайте стислу характеристику Хвостатих земноводних. Дайте стислу характеристику Безхвостих земноводних. Яке значення мають земноводні в житті людини? Приклади питань і завдань для самостійної роботи учнів На конкретних прикладах показати, як спосіб життя відбивається на будові земноводних. Указати, який з вивчених рядів земноводних ви вважаєте найбільш примітивним, і пояснити чому. IV. Домашнє завдання Вивчити відповідний параграф підручника. Можливо Вам це буде цікаво | |||||||||||||||||
Переглядів: 3850 | |
Всього коментарів: 0 | |