Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків біології 7 клас


Урок 49. Клас Однодольні. Представники родини Лілійні. Практична робота № 3. Визначення рослин класу Однодольні

Урок 49. Клас Однодольні. Представники родини Лілійні.
Практична робота № 3. Визначення рослин класу Однодольні

Цілі уроку: ознайомити учнів з основними представника­ми родини Лілійні, їхніми характерними озна­ками, розмаїтістю й використанням людиною.

Обладнання й матеріали: гербарій, ілюстрації, живі та фіксовані квітки представників родини.

Базові поняття й терміни уроку:  суцвіття, віночок, пелюстки, зрослолиста оцвітина, проста оцвітина, квітки, цибулини, кореневища, паралельне й дугове жилкування.

Хід уроку

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів

Питання для бесіди

1. Яке значення для людини мають рослини родини Злаки?

2. Які риси характерні для рослин родини Злаки?

3. Які злаки є найпоширенішими в Україні?

III. Вивчення нового матеріалу

У лілейних найвиразніше можна спостерігати всі ознаки однодольних: тридольна квітка, лінійні листки, мичкувата коренева система.

Усі рослини цієї родини зимують у вигляді цибулини — видозміненого підземного пагона. Цибулини можуть бути багаторічними й однорічними. В однорічних цибулин до кінця сезону всі луски відмирають і в старих оболонках залишається нова цибулина.

Серед лілейних є рослини-ефемероїди. Ці рослини швидко проходять фази вегетації, цвітіння і плодоношення в період, коли в ґрунті ще досить вологи (степові й пустельні тюльпани) або ще не розпустилися листки на деревах (гусяча цибуля, проліска).

До цієї родини належить величезна кількість декоративних видів, багато які з них вирощуються повсюдно. Це тюльпани, рябчики, лілійник, лілії.

Паспорт родини Лілійні

Родів 10, видів 750.

Квітка — О3+3Т3+3П(3).

Поширення — помірні й субтропічні області Північної півкулі.

Життєва форма — багаторічні трав’янисті рослини із цибулинами.

Запилення — комахами.

Плоди — коробочки.

Найважливіші роди — Тюльпан, Лілія, Гусяча цибуля.

Культурні рослини — лілія, тюльпан.

IV. Виконання практичної роботи

Практична робота № 3. Визначення рослин класу Однодольні

Мета: навчитися визначати однодольні рослини, використовуючи визнач­ник або визначальну картку.

Обладнання й матеріали: визначник або визначальна картка, живі або гербарні зразки однодольних рослин, лупа, препарувальні голки.

Хід роботи

1.       Ознайомтеся з визначником або визначальною карткою. Зверніть увагу на те, що визначник складений за певними правилами. Сукупність ознак рослин, що визначаються, розташована в певній послідовності та є ключем для визначення. Ключ має декілька рівнів. На кожному з них ознаки, що виключають одна одну, розподілені у дві групи (тезу й антитезу). Біля кожної тези або антитези є посилання на номер того рівня, на якому продовжується визначення рослини. На останньому рівні замість посилання розташована назва рослини, що визначається.

2.       Розгляньте структуру ключа і знайдіть його рівні.

3.       Ознайомтеся з ознаками, які описані на першому рівні, і співвіднесіть їх опис із рослиною, яку вам потрібно визначити.

4.       Виберіть ту групу ознак (тезу або антитезу), що відповідає вашій рослині, і знайдіть посилання на наступний рівень ключа.

5.       Повторюйте цю операцію доти, поки не визначите рослину.

6.       Зробіть висновок, у якому вкажіть назви визначених рослин та ознаки, найбільш характерні для представників класу Однодольні.

V. Домашнє завдання

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків біології 7 клас | Додав: uthitel (11.01.2013)
Переглядів: 5662 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]