Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків біології 7 клас |
Урок
12. Розмаїтість
рослинних клітин. Основні рослинні тканини та їхні функції Цілі уроку: ознайомити учнів з розмаїтістю рослинних клітин за формою, розмірами,
виконуваними функціями; показати, що в рослинах однакові клітини зібрані разом,
утворюючи тканини, які виконують певні функції; узагальнити, закріпити й
перевірити знання й уміння учнів з метою виявити прогалини в засвоєнні
окремих питань теми «Клітина» й усунути їх на цьому уроці або на наступних. Обладнання й матеріали: різноманітні
рослини та їх фрагменти, на яких можна було б ознайомитися з різною будовою
рослинних клітин. Базові поняття й терміни уроку: клітина, оболонка, ядро, цитоплазма,
хлоропласти. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація
навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1.
Якої форми й розміру можуть бути клітини рослини? 2.
Що спільного в будові всіх рослинних клітин? 3.
Як саме здійснюється взаємозв’язок клітин та яке це має значення в житті всього
рослинного організму? III. Вивчення нового матеріалу
Провести узагальнюючу бесіду можна в такий спосіб: учитель записує на дошці
головні питання до уроку, а перед опитуванням пропонує учням прочитати їх і
обміркувати відповідь, а вже потім відповідати за його викликом. Під час
відповіді на питання учні використовують наочне приладдя або роблять малюнки. Головними питаннями є нижченаведені, але під час бесіди можна запропонувати
учням і додаткові питання. —
Якою є внутрішня будова органів квіткових рослин? Як ви про це дізналися? — Яку будову має рослинна клітина? Намалюйте й підпишіть
назви її частин. — Поясніть, чому клітини в рослині не розпадаються. — Як ви можете довести, що клітини в рослині живі? — Як у рослині здійснюється взаємозв’язок
клітин одна з одною? — Назвіть і покажіть головні частини
мікроскопа. Розкажіть про правила користування мікроскопом і продемонструйте їх
виконання. — Як слід готувати препарат? Покажіть. Після бесіди учні виконують практичну роботу за варіантами. Їх зміст
залежатиме від раніше розглянутих учнями рослинних мікропрепаратів, а також
наявного в школі устаткування. Для приготування мікропрепаратів необхідно дати
ті об’єкти, які учні ще не бачили під мікроскопом. Це підвищує інтерес учнів, а
також ступінь їх самостійності в розгляданні незнайомого їм об’єкта,
знаходженні частин клітини. Перед виконанням першого варіанта потрібно попередити учнів, що м’якоть
плода на предметному скельці слід поміщати в краплю соку плода, а не води, в
якій клітини плода набухають і руйнуються. Препарат другого варіанта (м’якоть
плода шипшини) готується так само, як і препарат шкірочки цибулі. Варіант I Приготувати препарат м’якоті плода томату. Розглянути будову клітин
у мікроскоп, замалювати одну велику клітину й підписати назви її частин. Варіант II Приготувати препарат м’якоті плода шипшини. Розглянути будову клітин у
мікроскоп, замалювати одну клітину й підписати назви її частин. Учитель стежить за ходом роботи учнів:
приготуванням мікропрепарату, умінням користуватися мікроскопом, робити
замальовки клітин, надписи до малюнків. Учням, які виконали завдання правильно,
ставляться оцінки в класний журнал. З рештою учнів на наступних уроках
здійснюється робота, пов’язана з формуванням уміння готувати мікропрепарати й
розглядати їх у мікроскоп і зміцненням знання будови рослинної клітини. IV. Узагальнення, систематизація й контроль
знань і вмінь учнів Дати відповіді на питання Як ви можете довести, що клітини в рослині
живі? Як у рослині здійснюється взаємозв’язок
клітин одна з одною? Як слід готувати препарат? V. Домашнє завдання Можливо Вам це буде цікаво | ||||||||||||||||||||||
Переглядів: 3411 | |
Всього коментарів: 0 | |