Головна » Статті » Класному керівнику » Сценарії свят, виховних заходів |
УЧИСЬ, ДУМАЙ, ТВОРИ ДОБРО (урок-гра для учнів 1-го класу) Мета: розширювати знання дітей про такі поняття, як «чуйність», «справедливість», «доброта»; розвивати потребу робити добро; формувати вміння працювати в групі. Обладнання: дзвіночок; сердечка з білого паперу; сонечко, промінчики з жовтого паперу, кольорові олівці. Хід уроку I. Організаційний момент Учитель. Доброго дня, діти! Мене звуть. (Учитель називає своє ім’я, розповідає про себе: що він любить, що йому не подобається, чи є у нього домашня тваринка, чому він захотів стати педагогом. Пропонує дітям (якщо є такі бажаючі) задати йому питання, які допоможуть краще познайомитись.) А тепер треба нам познайомитись один з одним. Давайте швидко познайомимось: на сигнал «один-два-три» голосно назвіть своє ім’я, а на сигнал «тиша» (палець на губах) закрийте рот долонькою. Чому не вдалося познайомитись? Чому виник тільки шум? Говорити треба по черзі. Але ми не можемо запам’ятати імена відразу 20-30 дітей. Спочатку розпочнемо знайомство у групах.
Відповіді кожної групи супроводжуються аплодисментами: вони добре зробили першу шкільну справу - познайомились. Після відповіді 1-2 групи пропонується додаткове завдання: у нових групах знайти рідкісні імена, тобто такі, яких у класі ще не називали. Коли учні почнуть викрикувати з місця ці рідкісні імена, треба їм нагадати невдачу першого знайомства: коли кожен говорить своє, ніхто нічого не навчиться. Що ми тільки-но з вами зробили? (Познайомились.) Але ми не просто називали свої імена, ми вчились разом виконувати спільну справу. Сьогодні ви прийшли до школи і стали першокласниками. Тепер ви - клас. Вас багато і всі ви різні. Ви будете разом навчатися, гратися, відпочивати, ходити на екскурсії. Як же треба вести себе один з одним, щоб всім було добре, щоб до школи йти хотілось із радістю? (Відповіді дітей.) Так, щоб всім добре було в школі, треба поважати один одного, дружити, допомагати, уболівати один за одного, бути чесним, не обманювати, не дражнитись. Усе хороше, що ви назвали, можна передати коротко: треба робити добро. Тема нашого уроку: «Учись, думай, твори добро». (Учитель відкриває на дошці тему уроку.) Фізкультхвилинка. (Діти разом із учителем стають у коло посередині класу. Учитель промовляє рядочки вірша і показує відповідні рухи, діти повторюють. Можна повторити вірш і рухи ще один раз.) Усміхнемось сонечку! (піднялируки вгору, усміхнулись.) Здрастуй, дороге! (помахали руками.) Усміхнемось квіточці! (присіли, уявили квіточку на підлозі, посміхнулись їй.) Хай вона росте! (показали руками, як росте квіточка.) Усміхнемось дощику! (піднялируки вгору, посміхнулись.) Лийся, мов з відра! (руки вгору-вниз, вгору-вниз.) Друзям усміхнемося! (посміхнулись сусідові справа, зліва.) Зичим всім добра! (простягли руки в сторони, узялись за руки, підняли всі разом руки вгору.)
Діти беруть промінчики, виходять до дошки, пояснюють, що таке доброта, і прикріплюють промінчик до сонечка. (Наприклад: доброта - це посмішка, ввічливі слова, допомога один одному, співчуття, співпереживання, лагідне слово, уміння просити пробачення, уміння не заздрити, уміння не видавати чужі таємниці тощо.)
Кожній людині подобається, коли її люблять, вибачають, допомагають, ставляться добре. Але, на жаль, люди часто забувають дарувати любов, допомагати, вибачати і ведуть себе погано з іншими людьми. Послухайте казку «Солодощі для серця». У школі подруга пригостила Інну цукерками. Інна з’їла цукерки, а в кишені залишилися лише обгортки, які шаруділи. Прийшла мама забирати Інну зі школи, обняла свою доньку і почула якесь шарудіння. Що це в тебе шарудить, донечко? Та це я обгортки від цукерок забула викинути, мене сьогодні Тетянка пригостила.
Наступного дня прийшла мама з магазину, а Інна вже в коридорі її зустрічає і в пакет заглядає, щоб швидше подивитись, що ж солодкого для неї куплено. Заглянула Інна в пакет, а там хліб, молоко, а також обгортки від цукерок і печива. А де печиво і цукерки? - здивувалась Інна.
Хотіла образитись Інна на маму, та раптом пригадала, що вчора в школі так само вчинила. І зрозуміла вона дуже просту істину.
Після того випадку Інна вже ніколи не забувала частину солодкого залишати для батьків. Навіть якось цікаво виходило: коли сама все з’їдаєш, тільки в роті насолода, а коли ділишся і пригощаєш інших, то й серцю приємно.
(На дошці на аркуші паперу намальований контур серця значного розміру. Кожна дитина виходить і прикріплює своє сердечко на контур. Коли всі діти прикріплять свої серця, утвориться одне велике серце.)
Одну мудру бабусю запитали: «Бабусю, ти прожила таке тяжке життя, а душею така молода. Чи є в тебе який секрет?». Бабуся відповіла: «Усе добре, що мені зробили, я записую на своєму серці, а все погане - на воді. Якщо б я робила навпаки, серце моє було б зараз усе порубцьоване. А так воно - рай благотворний». Отже, щоб наші серця і душі завжди залишались добрими, треба добро пам ’ятати, а зло - забувати. Зараз я буду називати добрі і погані справи. Коли ви почуєте добру
У. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності
Що ви хотіли б розповісти Можливо Вам це буде цікаво | ||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 3133 | |
Всього коментарів: 0 | |