Головна » Статті » Класному керівнику » Сценарії свят, виховних заходів |
СЦЕНАРІЙ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРШОГО УРОКУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ «З ВІДДАНІСТЮ УКРАЇНІ В СЕРЦІ» для учнів старших класів
Автор-упорядник: Петрочко Ж. В., докт. пед. наук, заступник директора з науково-експериментальної роботи виховання Інституту проблем виховання НАПН України
Варіант 2 Мета: поглибити знання учнів про складники патріотизму; сформувати в учнів уявлення про способи вияву патріотичної позиції; сприяти зацікавленості і бажанню виявляти патріотичні якості в повсякденному житті; виховувати почуття національної гордості, любові до України. Обладнання та оформлення: державні символи України; тематичні ілюстрацію, пісні про Україну, комп’ютер; проектор; фліпчарт або дошка.
Хід уроку
Звучать патріотичні пісні у виконанні сучасних українських співаків (С. Вакарчук, О. Пономарьов)
1. Привітання. Вступне слово, налаштування на роботу (10 хв) Дівчатам кажу я: «Доброго дня», відповідають – «Доброго дня». І хлопцям кажу я: «Доброго дня», відповідають – «Доброго дня». З початком навчання вітаю вас я. Знання щоб і сили міцніли щодня. Учитель.Дорогі учні, нині наш перший урок присвячений проблемі патріотизму. Його лейтмотивом будуть слова відомої української постаті І. Світличного, якийказав: «Вітчизна – це не хтось і десь, Я– тежВітчизна». До уваги вчителя! Іва́нОлексі́йовичСвітли́чний(народився 20 вересня1929 року, с. Половинкине,Старобільський район,Луганська область – помер 25 жовтня1992,Київ) –українськийлітературознавець,мовознавець,літературний критик,поет,перекладач, діячукраїнськогоруху опору 1960–1970-х років, репресований.Лауреат ДержавноїпреміїУкраїниімені Т. Г. Шевченка
Безперечно,Україна в серці кожного патріота. Вона у думках, мріях, щоденних діях і планах на майбутнє. Кожен з на нас – частка України. Й така національна ідентичність, відчуття прихильності до Батьківщини стають справжніми, коли перетворюються на особистісну цінність. Для успішного проведення уроку нам потрібно прийняти особливі правила роботи. Серед таких правил пропоную: бути позитивним; вміти слухати і чути; не критикувати й не оцінювати. Хто хоче доповнити, запропонувати свої правила? Учитель записує запропоновані правила на фліпчарті. Після завершення роботи вчитель пропонує затвердити ці правила підписом кожного.
2. Інформаційне повідомлення (5 хв) Мета:узагальнити знання учнів про патріотизм, його складники; спонукати до актуалізації досвіду, пов’язаного з вчинками, що свідчать про відданість. Хідповідомлення: Учитель. У щасливому, багатому, розвиненому, цивілізованому суспільстві головним об’єднувальним чинником людей є почуття патріотизму. Що ж таке патріотизм? Патріотизм – це особливе почуття-цінність, яке характеризуєставленняособистості до народу, Батьківщини, держави та до самої себе. Базовим складником патріотизму є відданість. Відданість Батьківщині – це одухотворена любов’ю до Батьківщини готовність до соціально значущої діяльності, вірність ідеалам Батьківщини, своєму громадянському обов’язку, готовність відповідально виконувати свої обов’язки; «розчинятися» у своїй справі. Запитання для обговорення:
3. Вправа на зняття емоційного напруження «Помінятися місцями» (5 хв) Мета:активізуватиучасників,підвищитиїхній позитивний настрій. Хідпроведення: Учні сидять у колі на стільцях. Учитель пропонує помінятися місцями тим, хто:
Учні міняються місцями.
4. Вправа «Три кроки відданості» (20 хв) Мета:закріпити уявлення про відданість Україні, напрацювати варіанти конкретних дій щодо прояву такої якості. Обладнання: стікери жовтого і блакитного кольорів; зображення України (карта чи умовні обриси кордону). Хідпроведення: Варіант 1. Учитель пропонує учням на стікерах жовтого і блакитного кольору зазначити дві дії-вчинки, що є виявом відданості України, які вони планують зробити найближчим часом (протягом одного-двох місяців). Учні виконують завдання. Після завершення роботи кожен підходить до умовного зображення України, ліпить на нього стікери з написами, озвучуючи «свої кроки». Або Варіант 2. Вчитель об’єднує учнів у чотири групи за символами України (калина, вишиванка, тризуб, верба). Кожній групі пропонується завдання: визначити дію-вчинок, що є виявом відданості України, які вони планують зробити групою протягом місяця. Групи виконують завдання. Після завершення роботи представник групи підходить до умовного зображення України, ліпить на нього стікер з написом, озвучуючи «кроки відданості».
5. Вправа на завершення «Відсерця до серця» (5хв)
Мета:позитивне завершення уроку, наснаження на вияв уваги, доброти, чуйності до однокласників. Хідпроведення: Учнямпропонується стати у велике коло і побажатищосьприємнесвоємусусідові, якийстоїтьліворуч. Вербальнийпосилсупроводжуєтьсяпокладаннямлівої руки на плече сусіда, а правої – на власнесерце. Таким чином утворюється «сердечно центроване коло». Усі учні беруться за руки і промовляють«Україна в нас єдина – у відданості наша сила». Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 3112 | |
Всього коментарів: 0 | |