Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Класному керівнику » Сценарії свят, виховних заходів


"Ігри патріотів"
Григорівський НВК

Сценарій позакласного заходу:
« Ігри патріотів»
( між учнями 6-7 класів)

Підготувала
педагог – організатор
Григорівського НВК
Резенко Наталія Олександрівна

с. Григорівка, 2017 рік

Тема. Сценарій позакласного заходу, «ІГРИ ПАТРІОТІВ».
(Для учнів 6 та 7 класів).
Мета. Залучити учнів до джерел і витоків народної мудрості; розвивати логічне мислення, пізнавальні та пошукові інтереси вихованців; сприяти формуванню духовно багатої мовної особистості; виховувати любов до рідного слова та почуття гордості за свій народ.
Обладнання. Проектор, комп’ютер, акустична система, слайди з мальовничими місцями України, фонограми пісень «Діти України», «Мамина сорочка», «Пісня про рушник», «Одна калина», «Два кольори», «Чорнобривці», фотоілюстрації із зображенням України, кульки блакитного та жовтого кольору, вишиті рушники, картки із завданнями, сигнальні картки.
Хід заходу
(Звучить пісня «Я люблю свою Україну», на екрані слайд-шоу «Наша рідна Україна»).
Ведучий. Любов до рідної мови, любов до рідної Батьківщини – невіддільні поняття. Мелодійна та неповторна українська мова ввібрала в себе гомін лісів, полів, рік і морів землі нашої. Слова нашої мови переткані вишневим цвітом, барвінком, калиною.
Ведучий. Тому сьогоднішні ми вирішили провести захід «Ігри патріотів», щоб впевнитися, що ми дійсно українці, і цим пишаємося!
Ведучий. Запрошуємо наших учасників. ( дві команди по 5 учнів з кожного класу ( 6, 7 клас). (Учасники конкурсу, по одному представнику з кожної команди, виходять і сідають за столи).
Ведучий. Привітайте, будь ласка, команду «Жовтих» та команду «Блакитних». (Представлення учасників).
Ведучий. Гравці та вболівальники вітайте гучними оплесками, вельмишановне, об’єктивне та непідкупне журі!! (Представлення членів журі).
Ведучий. Як справжні патріоти гравці доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти такі тури:
1. «Візитна картка» ( 2 хв.)
2. «Інтелектуальна розминка». ( 3хв.)
3. «Творча наснага». ( 4 хв)
4. «Відгадай - розповідай». ( 3хв.)
5. «Мудрість народу». ( 2 хв.)
6. «Станція розважальна». (3 хв.)
7. « Конкурс юних художників» ( 3хв.)
8. « Квітка бажань» (2 хв.)
Ведучий. Також між конкурсами буде проводитись музична гра «Серце співає» (потрібно впізнати українську пісню та заспівати її) та змагання між вболівальники команд, які матимуть змогу допомогти своїм друзям.
Ведучий. Ми, усі присутні, будемо сподіватися, що учасники конкурсу продемонструють свою високу ерудицію, доведуть, що володіють культурою слова, що для них гра буде корисною, а для нас – цікавою.
Ведучий. Отже, розпочинаємо.
№1 Візитна картка команд. ( 2хв.)
№2 «Інтелектуальна розминка». ( 3хв.)
Кожний учасник команди по черзі відповідає на питання, за яке може отримати 1 бал. А наше шановне журі уважно слухає та підраховує бали.
Запитання для команди «Жовтих»:
1. Що таке граматична основа речення? (Підмет та присудок).
2. Які розділові знаки ставляться в кінці питального речення? (Знак питання).
3. Чи може речення складатися з одного слова? (Так, може).
4. Як називається розмова двох осіб? (Діалог).
5. Скільки букв в українському алфавіті? (33).
6. Які кольори має державний прапор України і чому? (Жовтий та блакитний).
7. Назвіть казки Івана Франка?
8. Які ви знаєте види мистецтва? (Література, живопис, архітектура, театр, кіно, скульптура, балет).
9. Що таке мова, а що таке мовлення? (Мова – це засіб спілкування, а мовлення – це процес спілкування).
10 При написанні документа, яким стилем мовлення ви будете користуватись? (Офіційно-діловим).
Запитання для команди «Блакитних»:
1. Автор твору, який не називає свого імені… (Анонім).
2. Речення, що має одну граматичну основу… (Просте).
3. Змінна частина слова – це… (Закінчення).
4. Скільки звуків в українській мові? (38).
5. Хто автор гімну України? (Павло Чубинський, Михайло Вербицький).
6. Хто такі адресат та адресант мовлення? (Адресат – це той, кому адресоване повідомлення, адресант – це той, хто надсилає повідомлення).
7. Визначте рід іменника «ножиці». (Лише множина).
8. Назвіть календарно-обрядові пісні.
9. Відредагуйте словосполучення «бумажні салфетки». (Паперові серветки).
10. Чий День народження ми святкуємо 9 березня? (Тараса Григоровича Шевченка).
Ведучий. Дякую, командам за відповіді. А зараз музична гра «Серце співає». Вам потрібно прослухати фонограму та впізнати пісню, а потім заспівати її. У кожного учасника є сигнальна картка. Отримає один додатковий бал та команда, учасник якої першим підніме сигнальну картку та назве правильну відповідь.
Звучить фонограма пісні «Червона рута». (Далі виконання пісні командою-переможцем).
Ведучий. Зараз я звертаюсь до нашого об’єктивного журі. Підрахуйте бали за 1-ий конкурс та музичну гру. Слухаємо результат.
№3 конкурс «Творча наснага». (4 хв.)
Ведучий. ТВОРЧІСТЬ – це діяльність, що породжує дещо якісно нове, що відрізняється неповторністю, оригінальністю та унікальністю. Відомо, що видатні музичні, художні й літературні таланти часом виявляються вже в ранньому дитинстві. Моцарт від чотирьох років грав на клавесині, у п'ять уже писав музику, у вісім – створив першу сонату й симфонію, в одинадцять - першу оперу. Шевченко малював з раннього дитинства. Першу поезію Леся Українка написала у дев'ять років, Максим Рильський - у сім.
А ви вже в такому віці, що настав час творити. Це справді, нелегко, тому конкурс називається «Творча наснага». Команди у конвертах отримують слова, які потрібно заримувати:
Жовті. Калинова, чудова, дорожіть, любіть.
Блакитні. Мова, буває, забуває, основа.
Ведучий. А доки наші команди готуються відповідати ми переглянемо відео - ролик про нашу рідну Україну ( 4 хв.)
Ведучий. Прошу, команди, приготуйтесь відповідати. (Заслуховування відповідей команд).
Ведучий. А зараз знову музична гра «Серце співає». Вам потрібно впізнати пісню та заспівати її. У кожного учасника є сигнальна картка. Переможе та команда й отримає 1 бал, учасник якої першим підніме сигнальну картку та назве правильну відповідь.
Звучить фонограма пісні «Розпрягайте хлопці коней». (Далі виконання пісні командою-переможцем).
Ведучий. Надаємо слово журі.
№ 4. конкурс «Відгадай - розповідай». ( 3хв.)
Ведучий. Наступний конкурс – «Відгадай - розповідай». Ви отримаєте портрет видатного українського письменника. Відгадайте, хто це. Розкажіть коротко про цю постать. За це завдання ви можете отримати 5 балів. У вас є 3 хвилини на підготовку.
Жовті – портрет І. Франка.
Блакитні – портрет Т. Шевченка.
Ведучий. А поки команди виконують завдання, я звертаюсь до наших уболівальників. Відгадувати загадки. За кожну правильну відповідь вболівальник говорить якій команді віддає один бал.
Загадки:
1. А що то за коні в гаю на припоні: довгасті, голчасті, зеленої масті, нікого не возять, лише солі просять. (Огірки).
2. Сімсот соколят на одній подушці сплять (Соняшник).
3. Є шапка, але немає голови; є нога, але без черевика (Гриб).
4. Солоне, а не сіль, біжить, а не річка, блищить, а не золото. Коли б угадати, та менш його знати! (Сльози).
5. У піч положи – мокне, на воду пусти – сохне (Віск).
6. Що з землі легко піднімеш, та далеко не закинеш? (Пір’їна).
7. Хто завжди правду каже? Який є, таким покаже, І без слів про все рас скаже. На нього дивишся, а себе бачиш. (Дзеркало).
8. Хто крилатий, гарний, гожий, На красиву квітку схожий, Має довгий хоботок, П’є нектар ним із квіток? (Метелик).
9. Дуже я потрібна всім: І великим, і малим. Всіх я розуму учу, А сама завжди мовчу. (Книга).
10. Плине він, біжить, минає, Нам його не вистачає. Щойно осінь – вже зима, Ось він був, а вже – нема. (Час).
Ведучий. Отож, команди, давайте прослухаємо ваші повідомлення. (Прослуховування повідомлень команд про письменників).
Ведучий. Слово журі. (Журі оголошує результати попередніх конкурсів).
№ 5. конкурс «Мудрість народу». (2 хв.)
Ведучий. А ми продовжуємо наше змагання. Наступний конкурс називається «Мудрість народу». Пропонуємо нашим учасникам продовжити відомі приказки та прислів’я. Для цього вам необхідно використати сигнальні картки. Той учасник, який перший підніме сигнальну картку, здобуде право принести своїй команді 1 бал.
1. Більше діла – (менше слів).
2. Хто не робить, … (той не їсть).
3. Слово до слова - … (складається мова).
4. Не кажи гоп, … (поки не перескочиш).
5. Без труда … (не витягнеш рибу із озера).
6. Що посієш – …. (те й пожнеш).
7. Хто спішить, … (той людей насмішить)
8. Слово – не горобець, … (вилетить не впіймаєш).
9. Гостре словечко … (коле сердечко).
10. З миру по нитці, … (а голому сорочка).
11. Козацькому роду …. (нема переводу).
12. Вчення світ, а … (невчення тьма).
Ведучий. Будь ласка, журі, оголосіть результати конкурсів.
№ 6 «Станція «Розважальна». ( 3хв.)
Ведучий. Ми наближаємось до останньої зупинки, на якій перевіримо, вашу вимову, правильність та швидкість читання. Умова така: кожен учасник по черзі повинен промовити скоромовки. За кожну правильно вимовлену скоромовку зараховується 1 бал. У вас є декілька секунд прочитати про себе скоромовки. А наше журі уважно слухає та виставляє бали учасникам.
Скоромовки
Жовті:
- Летів горобчик, сів на стовпчик, Прибіг хлопчик, утік горобчик.
- Через грядку гріб тхір грядку.
- Босий хлопець сіно косить, Роса росить ноги босі.
- Водовоз віз воду з водопроводу.
- На возі коза, під возом лоза.
Блакитні:
- Як місили тісто в місті, Усе місто стало в тісті.
- Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
- Біжать стежини поміж ожини.
- Пік біля кіп картоплю Прокіп.
- Кричав Архип, Архип охрип, Не треба Архипу кричати до хрипу.
(Читання учасниками скоромовок).
Ведучий. № 7. Сьомий конкур « Конкурс юних художників». (3 хв.)

Командам треба намалювати прислів’я, які подані на картках.
1.Язик до Києва доведе.
2. За двома зайцями поженешся, жодного не спіймаєш.

Вчитель: А поки учасники будуть створювати шедеври, ми зачитаємр цікаві факти про нашу Україну:
Україна надзвичайна: неймовірні факти про Україну
1. Найбільша країна, що знаходиться в Європі.
2. Країна, що займає 0,41 % світової території суходолу, на якому мешкає 0,85 % населення планети й яка приносить 0,20 % світового валового національного продукту.
3. Країна, на території якої зосереджено чверть усіх запасів чорнозему на Землі.
4. Українці, а саме конструкторське бюро Антонова, розробили літак із найбільшою у світі вантажопідйомністю — Ан-225 «Мрія».
5. Автор першої у світі Конституції — український політичний і громадський діяч Пилип Орлик.
6. В Україні найбільші світі запаси марганцевої руди — 2,3 млрд т, або близько 11 % від усього світового запасу.
7. Найбільші чоловічі монастирі називають Лаврами. Статус Лаври мають лише шість монастирів у світі. Три з них знаходяться в Україні. Це Свято-Успенська Києво-Печерська Лавра в Києві, що отримала цей статус ще 1598 р., Свято-Успенська Лавра в м. Почаїв і Святогорська Свято-Успенська Лавра на Донеччині.
8. Найстарішим навчальним закладом Східної Європи вважають Києво-Могилянську академію (1615 р.).
9. Пам’ятники відомому українському поетові Тарасові Шевченку встановлено в 1200 місцях по всьому світові.
10. Станція метро «Арсенальна» у Києві — найглибша у світі. Вона проходить під землею на глибині 105 м. Станцію біля будівлі парламенту побудували 1960 р., однією з перших.
11. Український духовий інструмент трембіта — найдовший духовий музичний інструмент на світі.
12. Найкоротша головна вулиця серед усіх столиць світу, але водночас одна з найширших і найгарніших — Хрещатик у Києві. Її довжина всього 1225 м.
Вчитель:
Зараз кожен учень отримав гарного голуба, який символізує мир на нашій планеті, в центрі якого ви напишете побажання, якою повинна бути наша країна, все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям А голуб миру буде її охороняти . Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України, ми її патріоти, а тому ми все зробимо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни. (Діти на птахах пишуть слова вдячності любові до України, побажання та кріплять навколо обрисів України свої голубки)
Ведучий. Наше свято підходить до завершення. Дякую, учасникам за чудову гру. А поки журі підраховує усі бали, ми прослухаємо гарну пісню про нашу рідну Україну.
Ведучий. А хто такий патріот? Людина, яка любить свою Батьківщину, а значить і мову, людей, готова завжди прийти на допомогу тим, кому вона потрібна, готова служити інтересам держави, а державі потрібні розумні, духовно багаті громадяни.
Так наші учасники і вболівальники сьогодні довели, що знання мови і вміння нею користуватися – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином вони можуть стати гідними громадянами України.
Ведучий. Ну, а тепер слово журі.
(Оголошення результатів гри, нагородження команд).

Програма:

1. «Візитна картка» ( 2 хв.)
2. «Інтелектуальна розминка». ( 3хв.)
3. «Творча наснага». ( 4 хв)
4. «Відгадай - розповідай». ( 3хв.)
5. «Мудрість народу». ( 2 хв.)
6. «Станція розважальна». (3 хв.)
7. « Конкурс юних художників» ( 3хв.)
8. « Квітка бажань» (2 хв.)

Жовті:
- Летів горобчик, сів на стовпчик, Пробіг хлопчик, утік горобчик.
- Через грядку гріб тхір грядку.
- Босий хлопець сіно косить, Роса росить ноги босі.
- Водовоз віз воду з водопроводу.
- На возі коза, під возом лоза.

Блакитні:
- Як місили тісто в місті, Усе місто стало в тісті.
- Летіла лелека, заклекотіла до лелеченят.
- Біжать стежини поміж ожини.
- Пік біля кіп картоплю Прокіп.
- Кричав Архип, Архип охрип, Не треба Архипу кричати до хрипу

Вчитель. - Клас - це маленька родина. І хотілося б, щоб у нашій сім'ї панував спокій, мир , повага і взаєморозуміння. Що ж для цього потрібно. Прослухайте притчу , і ви все зрозумієте, та дасте відповідь що ж потрібно для створення єдиного колективу, тобто для єдності?

Мотивація
Притча« Гарна сім’я»

«Жила − була на світі сім’я. Вона була не проста. Більше 100 чоловік налічувалося в цій родині. І займала вона ціле село. Так і жили всією сім'єю і всім селом. Ви скажіть : ну і що, хіба мало великих сімей на світі. Але справа в тому , що була ця сім'я особлива - мир і лад панували в цій родині. Ні сварок, ні лайки, ні, Боже збав, бійок і чвар . Дійшов слух про цю сім'ю до самого владики держави. І він вирішив перевірити , чи правду говорять люди. Прибув він в село, і душа його зраділа : кругом чистота , краса , достаток і мир. Добре дітям, спокійно старим. Здивувався владика. Вирішив дізнатися, як жителі села домоглися такого ладу, прийшов до глави сімейства : розкажи, мовляв, як ти досягаєш такої згоди і миру в своїй родині. Той взяв аркуш паперу і почав щось писати. Писав довго, видно, не дуже сильний був у грамоті. Потім передав лист владики. Той узяв папір і почав розбирати каракулі старого. Розібрав з великими зусиллями і здивувався. Три слова були написані на папері:
Питання дітям: Як ви гадаєте які саме слова? (декілька учнів називають варіанти, а потім вчитель кріпить ці слова на корінні дерева.)
Любов
Прощення
Терпіння
І в кінці листа: 100 раз любов, 100 раз прощення, 100 раз терпіння . Почесав владика, за вухом і запитав: «І все?». «Так, - відповів старий , - це і є основа життя всякої хорошої сім'ї . І світу теж » Зверніть увагу що я прикріпила ці три магічні слова на корінні,бо саме від них залежить які ми з вами матимемо листочки, чи це будуть зелені чи жовті чи сухі листки. Якщо і ви будите використовувати у своєму житі ці слова то ми станемо єдиним колективом.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Сценарії свят, виховних заходів | Додав: natarezenko (24.01.2017) | Автор: Резенко Наталія Олександрівна E
Переглядів: 2168 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]