Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Класному керівнику » Робота з батьками


Тренінг Доля дітей у батьківських руках

Доля дітей у батьківських руках

 

 

      В умовах сучасного світу турбота про емоційний розвиток дітей набуває особливо важливого значення, і якщо почати займатися розв’язанням цієї проблеми зараз, то цілком можливо, що, коли ці діти виростут і народять своїх дітей, то вони намагатимуться докласти всіх зусиль для того, щоб виховати їх добрими, чуйними, приємними у спілкуванні, здатними розв’язувати емоційні проблеми, що зробить їх щасливішими й успішнішими.

      Сім’я — один із найважливіших суспільних інститутів, роль та значення якого у формуванні особистості важко переоцінити. У сім’ї тісно сплетені подружні, батьківські та дитячі взаємини. І саме тому основною причиною деформації в емоційному та особистісному розвитку дитини стає порушення системи дитячо-батьківських стосунків.

      З метою покращення взаємин між батьками та дітьми, в сім’ях пропоную класним керівникам провести цей тренінг, або включити деякі вправи до звичайних батьківських зборів.

      Завдання:

·         Корекція негативних емоційних виявів у дітей і розвиток адекватних форм прояву цих емоцій.

·         Розвиток взаємної емпатії у дітей та дорослих.

·         Розвиток у дітей позитивного самосприйняття.

·         Формування навичок спілкування дітей з дорослими і дорослих — з дітьми.

·         Навчання навичкам зняття тілесного напруження і прийомам релаксації, а також контролю своєї поведінки.

Перебіг заняття

1.   Знайомство.
Вправа «Не хочу хвалитися, але я...»

      Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвалитися, але я...» (Називає свої позитивні якості.) Необхідно задіяти всіх учасників тренінгу.

2.        Інформаційне повідомлення «Що таке тренінг»             Слово «тренінг» походить від англійського to train — «учити», «тренувати».

           Тренінг — це запланований процес, призначений для надання знань, удосконалювання наявних навичок і одержання нових на основі власного досвіду з метою зміни поведінки.

3. Ознайомлення з правилами роботи в групі

      Правила потрібні для створення таких умов, щоб кожен учасник:

·         Міг відкрито висловлювати свої почуття і погляди.

·         Не боявся стати об’єктом глузувань і критики.

·         Був упевнений у тім, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи.

·         Одержував інформацію сам і не заважав одержувати її іншим.

Учасники самостійно визначають правила, які записуються на плакаті:

·         Бути позитивним.

·         Говорити по черзі.

·         Бути активним.

·         Слухати і чути кожного.

·         Толерантно ставитись одне до одного.

·         Бути пунктуальним.

·         Забезпечувати конфіденційність.

·         Діяти за принципом «тут і зараз».

·         Користуватися «правилом руки».

4.   Повідомлення мети і завдань тренінгу

5.   Вправа «Сфера сім’ї»

      Мета: формувати адекватні реакції на різноманітні ситуації у сім’ї, збереження психічного здоров’я дітей; розвивати уміння слухати співрозмовника, вести з ним розмову; надати рекомендації батькам з окремих питань сімейного життя та виховання здорової дитини.

      Прийоми: аналіз життєвого досвіду, обговорення інформації.

      Обладнання: магнітофон, записи релаксаційної музики, висловлювання Ґете.

      Місце проведення: зала для проведення тренінгів.

      Перебіг вправи

      Класний керівник. «Якщо б усі батьки були гарно виховані, народжувались би тільки гарно виховані діти» (Ґете). Сім’я — це декілька людей різного віку, різної статі, з різними характерами. Отут і починається маса проблем, пов’язаних з розумінням одне одного. Батьки думають про те, як слід виховувати свою дитину, а дитина думає про те, як би зробити так, щоб тебе розуміли батьки. Багато неприємностей, роздратування і навіть горя виникає в сім’ї, якщо немає взаєморозуміння між батьками і дітьми.

      Робота в групах (10 хв.)

      Батьки поділяються на мікрогрупи по 5–6 осіб.

      Батькам пропонується сформувати основні правила сімейного виховання, записати чіткі та конкретні положення, якими повинні керуватися батьки, бабусі та дідусі, а також інші родичі, що беруть участь у вихованні дитини в сім’ї.

      Кожен із батьків, який бере участь у тренінгу, має право вносити свої пропозиції, аргументуючи їхню необхідність, наводячи приклади зі «своєї практики» тощо. Але будь-яке рішення приймається спільним голосуванням. Той, чиїх пропозицій буде прийнято найбільше, оголошується «головним фахівцем із сімейного виховання».

      Після етапу роботи в мікрогрупах, вислуховується представник кожної із них і складається спільний список правил, до якого входять положення, що зустрілися у пропозиціях кожної мікрогрупи.

      Питання для обговорення «Що дала нам робота над цією вправою?»

Рекомендації для батьків:

·         Сприймайте дитину.

·         Активно слухайте про її переживання і потреби.

·         Будьте поряд (читайте, грайтеся, займайтися з нею).

Не заважайте дитині під час заняття, з яким дитина може впоратися сама.

6.   Розминка

Ведучий дає настанови:

·         Встаньте (ноги розставлені), стисніть одну руку в кулак.

·         Швидко підніміть руку над головою й опустіть кілька разів.

·         Щоразу, опускаючи руку, вигукуйте фразу на зразок: «Я бадьорий!», «Я відчуваю приплив енергії!», «Я добре почуваюся, я здоровий!», «Я відчуваю ентузіазм та бадьорість!», «Я досяг успіху!».

Відчуйте приплив енергії та ентузіазму і скоро ви відчуєте бадьорість і будете готові взятися за будь-яку справу.

7.   Вправа «Сімейне благополуччя»

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Робота з батьками | Додав: uthitel (30.11.2012)
Переглядів: 6036 | Рейтинг: 2.5/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]