Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Класному керівнику » Робота з батьками


Батьківські збори "Самооцінка дитини. Як допомогти дитині розвинути талант"

Самооцінка дитини. Як допомогти дитині розвинути талант

 

Мета: ознайомити батьків із науково обґрунтованими підходами до вирішення проблеми формування у дітей позитивної адекватної самооцінки; націлити батьків на створення в сім’ях умов, які допомагають розвитку позитивної самооцінки особистості дитини і розвитку цих здібностей.

Підготовка. Під час класних годин учні заповнюють анкети «Моє місце і значення у класі», «Я — особистість». Обробка результатів мікродосліджень. Оформлення.

 

Перебіг зборів

      І.   Оголошення теми, пояснення актуальності проблеми

Образ власного «я» у кожної людини виступає як установка по відношенню до самої себе, створюючи систему уявлень про себе. По своїй суті це є самопізнання. Воно складається із усвідомлювання своїх фізичних, інтелектуальних, моральних якостей та їх самооцінки.

Дитині необхідно мати позитивне уявлення про себе, це є необхідною умовою щастя. Діти із заниженою самооцінкою схильні в усьому знаходити нездоланні перешкоди. Ситуація іспитів для таких дітей є незносною. Умовою правильної самооцінки є наявність свободи. Свобода кожної людини полягає в тому, щоб не відчувати диктату влади над собою інших людей, а самій визначати свої сили, цілі й способи їх досягнення.

Батьки як найближчі люди можуть впливати на формування позитивної «я»-концепції. І в сім’ї, і у шкільному колективі кожен учень має перебувати в центрі уваги, лише в такому разі може сформуватися почуття власної значимості, яке є основою для становлення і розвитку позитивних уявлень про себе.

      ІІ.  Ознайомлення з інформацією

1.   Оголошення результатів анкетування

            Учні нашого класу склали тести «Я і моє місце в класі», а також перелік сумних і радісних подій за цей навчальний рік, і виявилося, що радісних подій у наших дітей набагато більше, а це дозволяє констатувати у них наявність сприятливого соціального багажу.

2.   Загальна інформація про адекватність самооцінки учнів класу.

3.   Визначення поняття «обдарованість»

      Обдарованість — це вияв природних можливостей організму людини, що значно перевищують середній рівень. Найбільших успіхів людина досягає тоді, коли її здібності та схильності вчасно виявлені й розвинуті. Для обдарованих дітей характерними є рання мова, великий словниковий запас, допитливість, енергійність, кмітливість, самостійність. Обдаровані діти мають гарну пам’ять, яка базується на ранньому мовленні та абстрактному мисленні. Розрізняють загальну обдарованість — здатність людини досягати успіхів у багатьох видах праці та мистецтва, — і спеціальну обдарованість, яка проявляється в одному із видів діяльності (технічній, математичній, музичній, художній). Серед учнів класу більшість мають і загальну обдарованість, і музичну, артистичну, художню.

      Реалізація здібностей залежить від умов середовища, навчання і виховання. Окремі конкретні психофізіологічні показники зумовлені лише спадково. Зовсім не здібних людей не буває. Важливо вчасно виявити здібності й розвивати їх.

4.   Анкета «Про таланти дитини, як їх виявити» (методика А. де Хана і Г. Кафа)

      Ваша дитина обов’язково має обдарованість в одній із восьми сфер людської діяльності. Оцінити правильність вашого припущення про здібності дитини допоможе тест.

      Оцініть у балах (від 2 до 5) кожну характерну ознаку. Якщо якась характеристика особливо підходить — 5 балів, «добре» — 4 бали і т. д., але не менше 2 балів. Потім необхідно додати бали кожного розділу. Отриману суму поділіть на кількість ознак таких талантів. Наприклад, суму балів, яка оцінює технічні здібності необхідно поділити на шість.

1.   У вашої дитини очевидні технічні здібності, якщо вона:

•    цікавиться різними механізмами і машинами;

•    любить конструювати моделі, прилади;

•    сама «докопується» до причин несправностей і «капризів» механізмів та любить загадкові несправності і збої в роботі механізмів;

•    намагається лагодити несправні механізми, використовувати старі деталі для створення нових іграшок, приладів, виробів, знаходить оригінальні рішення;

•    любить і вміє малювати («бачить») креслення та ескізи;

•    цікавиться спеціальною, навіть дорослою, технічною літературою.

2.   Ваша дитина має музичний талант, якщо вона:

•    любить музику і музичні записи, завжди прагне туди, де можна послухати музику; дуже швидко і легко відгукується на ритм і мелодію, уважно вслухається в них і запам’ятовує;

•    якщо співає чи грає на музичному інструменті, вкладає у виконання багато почуттів і енергії, свій настрій;

•    створює власні мелодії;

•    навчилася або вчиться грати на якомусь музичному інструменті.

3.   У вашої дитини здібності до дослідницької діяльності, якщо вона:

•    наділена яскраво вираженою здібністю до розуміння абстрактних понять, до узагальнень;

•    вміє чуйно виразити словами чужу думку або спостереження, причому нерідко висловлює не з метою похвалитися, а для себе;

•    виявляє інтерес до науково-популярних видань, дорослих статей і книг, випереджаючи однолітків, причому віддає перевагу цій, а не розважальній літературі;

•    із задоволення проводить час за створенням власних проектів, схем, конструкцій, колекцій;

•    не падає духом і не надовго охолоджується щодо роботи, якщо її винахід не підтриманий або осміяний.

4.   Артистичний талант виявляється у дитини, якщо вона:

•    часто, коли їй бракує слів, виражає свої емоції мімікою, жестами, рухами;

•    прагне викликати емоційні реакції в інших, коли із захватом про щось розповідає;

•    змінює тональність і вираз голосу, мимоволі наслідуючи людину, про яку розповідає;

•    із великим задоволенням виступає перед аудиторією, причому прагне, щоб її глядачами були дорослі;

•    із вражаючою вас легкістю «переживає» чиїсь звички, пози, вирази;

•    пластична і відкрита до всього нового;

•    любить і розуміє значення красивого або характерного одягу.

5.   У вашої дитини непересічний інтелект, якщо вона:

•    добре міркує, ясно мислить, розуміє недоказане, вловлює причини та мотиви вчинків інших людей;

•    має гарну пам’ять;

•    легко і швидко вловлює нову пізнавальну інформацію;

•    ставить багато продуманих і виправданих ситуацією запитань;

•    цікавиться книгами, причому за власною програмою;

•    переганяє своїх однолітків у знаннях; набагато ширше і краще за своїх однолітків поінформована про події і проблеми, які не торкаються її безпосередньо;

•    має почуття власної гідності і здорового глузду, розважлива не за роками;

•    дуже сприйнятлива, спостережлива, швидко реагує на все нове і несподіване у житті.

6.   Не сердьтесь на вашого пустуна — у дитини просто спортивний талант, якщо вона:

•    енергійна і весь час намагається працювати, рухатися;

•    смілива до нерозсудливості й не боїться синців і ґуль;

•    майже завжди перемагає у бійці або якій-небудь спортивній грі;

•    невідомо коли навчилася легко упоратися із ковзанами, лижами, м’ячами;

•    краще за багатьох однолітків фізично розвинена і координує свої рухи, рухається легко, пластично;

•    віддає перевагу замість книг і спокійних розваг іграм, змаганням, навіть безцільній біганині;

•    здається, ніколи серйозно не втомлюється;

•    неважливо, цікавиться вона усіма видами спорту чи якимось одним, але у неї є свій герой-спортсмен, якого вона наслідує.

7.   У вашої дитини літературні обдарування, якщо вона:

•    розповідаючи про що-небудь, вміє дотримуватися обраного сюжету, не губить основної думки;

•    любить фантазувати або імпровізувати на тему дійсної події, причому надавати події чогось нового і незвичайного;

•    вибирає у своїх оповіданнях ті слова, які добре передають емоційні почуття героїв сюжету;

•    зображує персонажів своїх фантазій живими і цікавими;

•    любить, усамітнившись, вигадувати оповідання, можливо, про власне життя.

8.   І, нарешті, художні здібності вашої дитини можуть виявлятися у тому, що вона:

•    не знаходячи слів, вдається до малювання або ліплення для того, щоб виразити свої почуття або настрій;

•    у своїх малюнках відтворює розмаїття предметів, людей, тварин, ситуацій, а не «зациклюється» на зображенні чогось, що цілком вийшло;

•    серйозно ставиться до витворів мистецтва, стає вдумливою і дуже серйозною, коли її увагу привертає якийсь витвір мистецтва або пейзаж;

•    із задоволенням ліпить, малює, креслить, комбінує матеріали та фарби; прагне створити який-небудь твір, який очевидно має прикладне значення — прикраси для дому, одягу чи щось подібне;

•    не боїться висловлювати власну думку навіть про класичний твір, причому може навіть спробувати критикувати, наводячи цілком розумні докази.

5.   Визначення педагогічних здібностей батьків

•    Чутливість — головна здібність батька й матері.

•    Максимальне прагнення допомогти дитині.

•    Слідування за емоціями дитини (не випереджувати емоційного досвіду).

•    Безоцінююче ставлення до дитини (приймати дитину такою, якою вона є).

•    Прагнення відчути те, що відчуває дитина (зрозуміти її).

•    Артистичні здібності (емоційна стабільність, можливість володіти ситуацією і своєю поведінкою в ній).

•    Перцептивні здібності: проникливість, спостережливість, уважність до дитини.

      ІІІ. Підсумок

Рішення зборів:

1.   Сприяти формуванню у дітей позитивної адекватної самооцінки, розвивати творчі здібності дитини.

2.   У житті класного колективу і в сім’ї підтримувати процес становлення і прояву неповторної індивідуальності особистості дитини, сприяти її соціально корисним нахилам і починанням.

3.         Провести в класі разом із психологом заняття-тренінги учнів щодо проблем самопізнання і самовиховання.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Робота з батьками | Додав: uthitel (30.11.2012)
Переглядів: 4280 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]