Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків історії України


Інтелектуальна гра: Розумники та розумниці, 7 клас
Мета:формування стійкого інтересу до предмета, виявлення та розвиток здібностей, розширення кругозору та розвиток пізнавальної діяльності учнів.
Обладнання: накреслені ігрові дорожки, орден учасника
Вік учнів: 7 клас
Хід гри
Ведучий:
Привіт, друзі !
Сьогодні у нас зустріч в інтелектуальному клубі , де ми будемо грати в гру
« Розумники і розумниці» . Це гра для всіх, тут немає глядачів , ви всі її учасники.
Правила гри:
1 . Щоб отримати орден розумника , ви повинні відповідати на запитання.
2 . Отримавши орден , ви стаєте « теоретиками ».
3 . Ті з учасників , хто набере більшу кількість орденів , стане на « доріжку практики».
4 . Якщо « практик » впорається із завданнями на своєму шляху , то він виходить у фінал.
5 . Фінальний тур визначить переможця - « Розумаку ».
Примітка.
1. На червоній доріжці не можна помилятися жодного разу.
2. На жовтій доріжці можна помилятися один раз.
3. На зеленій доріжці можна помилятися два рази. Гру обслуговує технічна група , оцінює наше шановне журі (ведучий представляє журі).
1 2
1 2 3
1 2 3 4
І тур. Ігра зі всім класом.
1. Назвіть два значення слова «дружина».
2. Що означає займатися бортництвом?
3. Де протікає річка Либідь?
4. Чиїм братом був Щек?
5. Яку релігію запровадив князь Володимир?
6. Хто заснував першу бібліотеку в Київській Русі?
7. Як називали ремісників, що виготовляли глиняний посуд?
8. Як називали ремісників, що виготовляли підкови?
9. Як називали людей, що продавали товар?
10.Як називали вірування в багатьох богів?
Отже, троє кращих «теоретиків» виходять на «доріжку практиків».
Дізнаємося їх імена.
Залежно від кількості набраних орденів, учасники обирають «Доріжку практики».
ІІ – ІV тур. Проходять ігри найкращих теоретиків на червоній, жовтій та зеленій дорожках.
Примітка.Якщо ігрок незнає відповідь на запитання, воно переходить до глядачів, за правильну відповідь – отримують орден.
І тур.Завдання для червоної доріжки.
1. Чому і кого називали тестем Європи?
2. Кому з князів належить наведене висловлювання і за яких обставин воно було проголошено? «Хай буде Київ матір´ю городам руським…»
Завдання для жовтої доріжки.
1. Кому з князів належить наведене висловлювання і за яких обставин воно було проголошено? «Іду на Ви».
2. Назвіть торгівельні шляхи, що проходили через Київську Русь.
3. Якого року вперше було письмово згадано слово Україна?
Завдання для зеленої доріжки.
1.Назвіть сусідів Київської Русі, охарактеризувавши стосунки з ними.
2. Кому з князів належить наведене висловлювання і за яких обставин воно було проголошено?«Тож не посоромимо землі Руської, а ляжемо тут кістьми. Бо мертві сорому не імуть».
3. Назвіть теорії походженя назви «Русь».
4. Про кого йде мова? «Походить із східнославянського племені полян. На старокиївській горі ¬засновує місто Київ, яке стає центром об’єднання східнослов’янських племен у єдину державу».
ІІ тур. Завдання для червоної доріжки.
1. Про кого йде мова? «Підступно захоплює Київ, вбивши київського князя. Розширює владу Києва на землі сусідніх племінних княжінь. З Візантією, в результаті походів, уклав вигідні торгові договори. Смерть його залишається загадкою для істориків».
2. Кому з князів належить наведене висловлювання і за яких обставин воно було проголошено? « Якщо не з´явиться хто завтра на річці, то мені той ворогом буде».
Завдання для жовтої доріжки.
1. Кого на Русі називали «Красним Сонечком»?
2. Яку династію започаткував князь Ігор?
3. Злиток срібла масою 200 грамів.
Завдання для зеленої доріжки.
1. Про кого йде мова?«Відомстила за смерть свого чоловіка. Провела низку реформ, спрямованих на зміцнення Київської держави. Здійснила візит до Константинополя, де прийняла християнство».
2. Про що вам говорять назви вулиць: Дьогтьова, Соляна, Гончарна, Кожум’яцька?
3. Портрет якого політичного діяча зображений на українських 2-х гривнях?
4. Якого київського князя прозвали «Окаянним»?
ІІІ тур. Завдання для червоної доріжки.
1.Хто є автором і в якому документі містяться дані слова?„ Коли ж бо поляни жили осібно і володіли родами своїми, бо й до сих братів існували поляни і жили кожен із родом своїм на своїх місцях. Володіючи кожен родом своїм, то були три брати: одному ім’я Кий, а другому – Щек, а третьому – Хорив, і сестра їхня Либідь.”
2.Кому з князів належить наведене висловлювання?„ Якщо знаєтещось добре – не приховуйте цього, а не знаєте – навчіться”.
Завдання для жовтої доріжки.
1. Кому з князів належить наведене висловлювання і за яких обставин воно було проголошено?„ Я, сину, пізнала Бога і радію. А коли і ти пізнаєш Бога, то почнеш радіти”.
2. На якій річки хрестили киян?
3. Чому український історик М.Грушевський називав Святослава « першим запорожцем на київському столі»?
Завдання для зеленої доріжки.
1. Кому з князів належить наведене висловлювання і за яких обставин воно було проголошено? „ Ти, княже, чужої землі шукаєш і глядиш, а свою залишив”.
2. Портрет якого політичного діяча зображений на українських 1-ї гривнях?
3. Хто є автором і в якому документі містяться дані слова? 6. «Якщо хтось комусь відрубає будь-який палець, то платить штраф 3 гривні»..11. «Якщо хтось поїде на чужому коні без дозволу, то платить штраф 3 гривні»...18. «Тому, хто вб’є князівського слугу, старшого дружинника, - штраф 80 гривень.”
4. Які реформи провів князь Володимир?
Ведучий:
Отже, у нас визначилися фіналісти. Хто з них отримає диплом 1, 2 або 3 ступеня, визначить робота у фіналі.
Фінал.
Завдання для червоної доріжки.
1. Чому князя Володимира називали «робобичем»? Хто була його мати?
2. Хто є автором літопису « Слово про закон і благодать»?
Завдання для жовтої доріжки.
1. Який билинний герой був вихователем князя Володимира?
2. До якої династії належав князь Аскольд?
3. Скільки дітей мав князь Ярослав?
Завдання для зеленої доріжки.
1. Яку сучасну мазву має «Руське море»?
2. Що означає у слов 'ян вислів « Чур мене»?
3. Кому з князів належить наведене висловлювання і за яких обставин воно було проголошено? « Тепер пізнав я істинну віру!».
4. Назвіть київських князів, яких причислено до ліку святих.
Підводяться підсумки гри.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків історії України | Додав: olyamerzlayaeroxina570 (25.04.2015) | Автор: Мерзла Ольга Сергіївна E
Переглядів: 2261 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]