Головна » Файли » Управління школою |
14.08.2013, 02:45 | |
ЗАСІДАННЯ ПЕДРАДИ Формування компетенцій здорового способу життя в дітей та молоді через спільну діяльність школи, сім'ї, позашкільних закладів Одним із основних завдань ПНЗ є створення освітнього середовища для розвитку здорової дитини, формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров'я, навичок безпечного життя і здорової поведінки. Аналіз статистичних даних останніх років свідчить про те, що, на жаль, зберігаються тенденції до погіршення здоров'я дітей. Збільшується кількість учнівської молоді, яка вживає алкоголь та наркотики. " 2009 року українське відділення Дитячого фонду ООН оприлюднило результати дослідження щодо динаміки вживання алкоголю, наркотиків та поширення тютюнопаління. Виявилося, що 91 % дівчат та хлопців віком 15—16 років уже мають досвід уживання алкоголю (1995 р. таких було 87 %), 63 % — досвід куріння, ще 14 % — «спробували» марихуану. Найбільш поширеним як серед хлопців, так і серед дівчат є вживання пива (відповідно 70 % і 56,5 %). 2008 року медики вперше зареєстрували 48 випадків (0,6 на 100 тис. дітей) дитячого хронічного алкогольного синдрому. Протягом останніх років загрозливого поширення набуває епідемія ВІЛ/СНІДу. Дослідження Державного інституту розвитку сім'ї та молоді «Рівень знань щодо ВІЛ/СНІДу, поведінка та ставлення до людей, що живуть з ВІЛ/СНІД» (2007) виявили недостатній рівень інформованості молоді: правильно визначили шляхи запобігання статевій передачі ВІЛ-інфекції лише 40 % опитаних молодих людей. Сьогодні простежується тенденція до збільшення випадків ранньої вагітності дівчат-підлітків. Усе це різко погіршує стан фізичного, психічного і соціального здоров'я підлітків. У дітей і молоді розвиваються агресивність, невдоволеність, занижена самооцінка, що нерідко спричиняє конфлікти з однолітками, вчителями, батьками. Ось чому нагальною є потреба у формуванні в дитячому середовищі світоглядних цінностей здоров'я, наданні знань і формуванні компетенцій здорового способу життя в дітей та молоді. Враховуючи актуальнірть проблеми, необхідно шукати нові високоефективні підходи щодо створення здоров'язбережувального середовища, об'єднавши зусилля школи, сім'ї, позашкільних закладів. Мета педради: • аналіз стану проблеми в закладі; • актуалізація знань з проблеми педради, розкриття ролі й місця інноваційних педагогічних технологій щодо розвитку життєстійкості та життєздатності учнів; • ознайомлення з новими досягненнями в галузі наукових досліджень з проблеми; • визначення перспектив спільної діяльності школи, сім'ї та позашкільних закладів з формування компетенцій здорового способу життя в дітей та молоді; • актуалізація в учасників педради потреби в удосконаленні та оновленні практики роботи з формування в дітей та молоді компетенцій здорового способу життя. Завдання для підготовки до педради: • вивчення науково-методичної літератури з проблеми; • проведення семінарів-тренінгів для педагогів «Інтерактивні технології розвитку життєстійкої та життєздатної особистості»; • упровадження проекту «Школа проти ВІЛ/СНІДу: уроки досвіду»; • проведення тренінгів для дітей та учнівської молоді «Корисні звички», «Твій вибір — здоровий спосіб життя», «Здоровий спосіб життя — шлях до успіху»; • проведення тренінгів для батьківської громадськості «Роль сім'ї у формуванні компетенцій здорового способу життя». Питання для розгляду на педраді: • аналіз причин, які негативно впливають на реалізацію програм формування здорового способу життя в дітей та молоді; • ефективність уроків з основ здоров'я; • участь учнівської молоді в реалізації програм формування здорового способу життя; • взаємодія школи і сім'ї у формуванні в дітей та молоді компетенцій здорового способу життя; • партнерство школи й позашкільних навчальних закладів у формуванні здорового способу життя в дітей та молоді; • що необхідно зробити для зміни ситуації. Книжкова полиця педради 1. Главник О. П. Як допомогти дітям і молоді у збереженні психічного здоров'я. — К.: УІСД, 2005. — 116 с. 2. Збірник нормативно-правових матеріалів з питань формування здорового способу життя учнівської та студентської молоді / Зінченко С. В., Кузнєцова О. В., Демчишин Н. С. —X.: Прапор, 2007. — 216с. 3. Єрмаков І. Г., Пузіков Д. О. Проектні обриси становлення життєстійкої і життєздатної особистості: Практико зорієнтований посібник. — Запоріжжя: Хортицький навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр, 2006. — 152 с. 4. Моніторинг здоров'я школярів: міжсекторальна взаємодія лікарів, педагогів, психологів: Матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю. — X.: ДУ «ЮЗДП/АМНУ», 2009. — 404 с. 5. Моніторинг і оцінка діяльності з формування здорового способу життя / О. М. Балакірєва, О. О. Яременко, Р. Я.Ле-він та ін. — К.: УІСД, 2005. — 152 с. 6. Освітні програми формування здорового способу життя молоді. —К.: УІСД, 2005. — Кн. 5. — 120 с. 7. Роль сім'ї у формуванні здорового способу життя дітей та молоді / О. О. Яременко (кер. авт. кол.), О. М. Балакірєва, Г. В. Бєлєнька та ін. — К.: Державний ін-т проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004. — Кн. 12. — 196 с. 8. Тютюн, алкоголь, наркотики в молодіжному середовищі: вживання, залежність, ефективна профілактика / О. О. Яременко (кер. авт. кол.),О. М. Балакірєва, О. О. Стойко та ін. — К.: Державний ін-т проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2005. — Кн. 7. — 196 с. 9. Формування здорового способу життя молоді: стратегія розвитку українського суспільства. Частина 1 / О. О. Яременко (кер. авт. кол.), О. В. Вакуленко, Ю. М. Галустян та ін. — К.: Державний інститут проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004. — 164с. 10. Формування здорового способу життя молоді: стратегія розвитку українського суспільства. Частина 2/ О. О. Яременко (кер. авт. кол.), О. В. Вакуленко, Н. М. Комарова та ін. — К.: Державний ін-т проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004.— 216с. 11. Формування здорового способу життя молоді: (Навч.-метод. посіб. для працівників соц. служб для сім'ї, дітей та молоді / Т. В. Бондар, О. Г. Карпенко, Д. М. Денисова-Фа-ворська та ін. — К.: УІСД, 2005. — 116с. 12. Формування сексуальної культури молоді / О. М. Балакірєва, Ю. М. Галустян, О. Я. Корегін та ін. — К.: Державний інститут проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004. — Кн. 9. — 132с. 13. Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи (О. Яременко (кер. авт. кол.), О. Балакірєва, О. Вакуленко та ін. — К.: УІСД, 2000. — 207 с. 14. Формування здорового способу життя молоді: стратегія для України. — К.: УІСД, 2001. — 24 с. 15. Формування здорового способу життя: київський досвід. — К.: УІСД, 2001. — 56 с. 16. Формування навичок здорового способу життя в дітей і підлітків / Н. Ю. Максимова, А. Й. Канська, О. Г. Карпенко та ін. — К.: Ніка-Центр, 2002. — 280 с. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 4536 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |