Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Управління школою

ЗАСІДАННЯ ПЕДРАДИ Формування компетенцій здорового способу життя в дітей та молоді через спільну діяльність школи, сім'ї
14.08.2013, 02:45

ЗАСІДАННЯ ПЕДРАДИ 

Формування компетенцій здорового способу життя в дітей та молоді через спільну діяльність школи, сім'ї, позашкільних закладів

Одним із основних завдань ПНЗ є створення освітнього середовища для розвитку здорової дитини, формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров'я, навичок безпечного життя і здо­рової поведінки. Аналіз статистичних даних останніх років свідчить про те, що, на жаль, зберігаються тенденції до погіршення здоров'я дітей. Збільшується кількість учнівської молоді, яка вживає алкоголь та наркотики.

" 2009 року українське відділення Дитячого фонду ООН оприлюднило результати дослідження щодо ди­наміки вживання алкоголю, наркотиків та поширення тютюнопаління. Виявилося, що 91 % дівчат та хлопців

віком 15—16 років уже мають досвід уживання алкого­лю (1995 р. таких було 87 %), 63 % — досвід куріння, ще 14 % — «спробували» марихуану. Найбільш поши­реним як серед хлопців, так і серед дівчат є вживання пива (відповідно 70 % і 56,5 %).

2008 року медики вперше зареєстрували 48 випадків (0,6 на 100 тис. дітей) дитячого хронічного алкогольного синдрому.

Протягом останніх років загрозливого поширення набуває епідемія ВІЛ/СНІДу. Дослідження Державного інституту розвитку сім'ї та молоді «Рівень знань щодо ВІЛ/СНІДу, поведінка та ставлення до людей, що жи­вуть з ВІЛ/СНІД» (2007) виявили недостатній рівень інформованості молоді: правильно визначили шляхи запобігання статевій передачі ВІЛ-інфекції лише 40 % опитаних молодих людей. Сьогодні простежується тенденція до збільшення випадків ранньої вагітності дівчат-підлітків. Усе це різ­ко погіршує стан фізичного, психічного і соціального здоров'я підлітків. У дітей і молоді розвиваються агре­сивність, невдоволеність, занижена самооцінка, що не­рідко спричиняє конфлікти з однолітками, вчителями, батьками. Ось чому нагальною є потреба у формуванні в дитячому середовищі світоглядних цінностей здоров'я, наданні знань і формуванні компетенцій здорового спо­собу життя в дітей та молоді. Враховуючи актуальнірть проблеми, необхідно шукати нові високоефективні під­ходи щодо створення здоров'язбережувального середо­вища, об'єднавши зусилля школи, сім'ї, позашкільних закладів.

Мета педради:

• аналіз стану проблеми в закладі;

• актуалізація знань з проблеми педради, розкриття ролі й місця інноваційних педагогічних технологій щодо розвитку життєстійкості та життєздатності учнів;

• ознайомлення з новими досягненнями в галузі наукових досліджень з проблеми;

• визначення перспектив спільної діяльності школи, сім'ї та позашкільних закладів з формування компетен­цій здорового способу життя в дітей та молоді;

• актуалізація в учасників педради потреби в удо­сконаленні та оновленні практики роботи з формування в дітей та молоді компетенцій здорового способу життя.

Завдання для підготовки до педради:

• вивчення науково-методичної літератури з про­блеми;

• проведення семінарів-тренінгів для педагогів «Інтерактивні технології розвитку життєстійкої та жит­тєздатної особистості»;

• упровадження проекту «Школа проти ВІЛ/СНІДу: уроки досвіду»;

• проведення тренінгів для дітей та учнівської мо­лоді «Корисні звички», «Твій вибір — здоровий спосіб життя», «Здоровий спосіб життя — шлях до успіху»;

• проведення тренінгів для батьківської громад­ськості «Роль сім'ї у формуванні компетенцій здорового способу життя».

Питання для розгляду на педраді:

• аналіз причин, які негативно впливають на реалі­зацію програм формування здорового способу життя в дітей та молоді;

• ефективність уроків з основ здоров'я;

• участь учнівської молоді в реалізації програм формування здорового способу життя;

• взаємодія школи і сім'ї у формуванні в дітей та мо­лоді компетенцій здорового способу життя;

• партнерство школи й позашкільних навчальних закладів у формуванні здорового способу життя в дітей та молоді;

• що необхідно зробити для зміни ситуації.

Книжкова полиця педради

1. Главник О. П. Як допомогти дітям і молоді у збереженні психічного здоров'я. — К.: УІСД, 2005. — 116 с.

2. Збірник нормативно-правових матеріалів з питань фор­мування здорового способу життя учнівської та студентської молоді / Зінченко С. В., Кузнєцова О. В., Демчишин Н. С. —X.: Прапор, 2007. — 216с.

3. Єрмаков І. Г., Пузіков Д. О. Проектні обриси становлення життєстійкої і життєздатної особистості: Практико зорієнто­ваний посібник. — Запоріжжя: Хортицький навчально-реабі­літаційний багатопрофільний центр, 2006. — 152 с.

4. Моніторинг здоров'я школярів: міжсекторальна вза­ємодія лікарів, педагогів, психологів: Матеріали науково-практичної конференції з міжнародною участю. — X.: ДУ «ЮЗДП/АМНУ», 2009. — 404 с.

5. Моніторинг і оцінка діяльності з формування здорового способу життя / О. М. Балакірєва, О. О. Яременко, Р. Я.Ле-він та ін. — К.: УІСД, 2005. — 152 с.

6. Освітні програми формування здорового способу життя молоді. —К.: УІСД, 2005. — Кн. 5. — 120 с.

7. Роль сім'ї у формуванні здорового способу життя дітей та молоді / О. О. Яременко (кер. авт. кол.), О. М. Балакірєва, Г. В. Бєлєнька та ін. — К.: Державний ін-т проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004. — Кн. 12. — 196 с.

8. Тютюн, алкоголь, наркотики в молодіжному середовищі: вживання, залежність, ефективна профілактика / О. О. Яремен­ко (кер. авт. кол.),О. М. Балакірєва, О. О. Стойко та ін. — К.: Державний ін-т проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2005. — Кн. 7. — 196 с.

9. Формування здорового способу життя молоді: стратегія розвитку українського суспільства. Частина 1 / О. О. Яременко (кер. авт. кол.), О. В. Вакуленко, Ю. М. Галустян та ін. — К.: Державний інститут проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004. — 164с.

10. Формування здорового способу життя молоді: стратегія розвитку українського суспільства. Частина 2/ О. О. Яременко (кер. авт. кол.), О. В. Вакуленко, Н. М. Ко­марова та ін. — К.: Державний ін-т проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004.— 216с.

11. Формування здорового способу життя молоді: (Навч.-метод. посіб. для працівників соц. служб для сім'ї, дітей та молоді / Т. В. Бондар, О. Г. Карпенко, Д. М. Денисова-Фа-ворська та ін. — К.: УІСД, 2005. — 116с.

12. Формування сексуальної культури молоді / О. М. Бала­кірєва, Ю. М. Галустян, О. Я. Корегін та ін. — К.: Державний інститут проблем сім'ї та молоді, УІСД, 2004. — Кн. 9. — 132с.

13. Формування здорового способу життя молоді: проблеми і перспективи (О. Яременко (кер. авт. кол.), О. Балакірєва, О. Вакуленко та ін. — К.: УІСД, 2000. — 207 с.

14. Формування здорового способу життя молоді: стратегія для України. — К.: УІСД, 2001. — 24 с.

15. Формування здорового способу життя: київський до­свід. — К.: УІСД, 2001. — 56 с.

16. Формування навичок здорового способу життя в дітей і підлітків / Н. Ю. Максимова, А. Й. Канська, О. Г. Карпен­ко та ін. — К.: Ніка-Центр, 2002. — 280 с.


Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Управління школою | Додав: uthitel
Переглядів: 4536 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]