Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Управління школою

Вимоги до домашніх завдань (Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)
14.08.2013, 02:35

Вимоги до домашніх завдань

Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів

(Лист Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 № 1/9-651)

Міністерству освіти і науки

Автономної Республіки Крим,

управлінням освіти і науки обласних,

Київської та Севастопольської

міських державних адміністрацій

Інститутам післядипломної педагогічної освіти

керівникам загальноосвітніх навчальних закладів

З метою збалансування навчального навантаження учнів загальноосвітніх навчальних закладів, збереження їхнього здоров'я Міністерство освіти і науки України надсилає методичні рекомендації щодо обсягу й характеру домашніх завдань.

Звертаємо увагу на те, що контроль та відповідальність за перевантаження учнів домашніми завданнями покладається на керівників загальноосвітніх навчальних закладів.

Заступник Міністра   В. Тесленко

Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів

Головним завданням сучасної загальноосвітньої школи є забезпечення умов для розвитку і саморозвитку кожного учня, що реалізується через оновлення змісту навчальних програм, інноваційних технологій організації навчально-виховного процесу, зокрема, й організації домашньої самостійної роботи.

Мета домашніх завдань: закріплення, поглиблення і розширення знань, набутих учнями на уроці; підготовка до засвоєння нового матеріалу; формування в дітей уміння самостійно працювати; розвиток їхніх пізнавальних інтересів, творчих здібностей тощо.

Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації:

• розуміння учнями навчальних завдань; '

• урахування вікових та індивідуальних особливостей школярів, їхніх пізнавальних можливостей, специфіки кожного навчального предмета, складності матеріалу, характеру завдань тощо;

• формування загальнонавчальних умінь і навичок (уміння правильно розподіляти час, встановлювати послідовність виконання завдань, виділяти головне, використовувати попередньо вивчений матеріал, застосовувати наявні знання тощо).

Раціональна організація виконання домашніх завдань сприятиме збереженню здоров'я учнів, високого рівня функціонального стану їхнього організму протягом дня.

Під час визначення форм, характеру, змісту, обсягу домашніх завдань, методів їх організації необхідно враховувати специфіку навчального предмета, пізнавальні можливості учнів, їхні вольові риси та вподобання тощо.

Домашні завдання можуть бути як усними, так і письмовими; індивідуальними, що заохочують, стимулюють школяра до навчання, пізнання, розвивають індивідуальні здібності та інтереси дитини; групові та парні, орієнтовані на дослідницьку, пошукову, аналітичну роботу, співпрацю; репродуктивного, конструктивно-варіативного й творчого характеру.

Домашні завдання можна диференціювати залежно від підготовки учнів, їх індивідуальних особливостей сприйняття, пам'яті, мислення, урізноманітнюючи при цьому зміст домашніх робіт і їх характер.

Згідно з Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу (ДСанПіН 5.5.2.008-01), у 1-му класі домашні завдання не задають. Обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв; у 3-му класі — 1 год 10 хв; 4-му класі — 1 год ЗО хв; у 5—6-му класах — 2,5 год; у 7—9-х класах — 3 год; у 10—12-х класах — 4 год.

Звертаємо увагу на необхідність дотримання вимог Державних санітарних правил. У визначенні обсягу домашніх завдань необхідним є врахування темпу й ритму роботи учнів, навантаження їх навчальною роботою цього та наступного днів, стану їхнього здоров'я.

Домашні завдання не рекомендується .задавати на канікули, на вихідні та святкові дні.

Добір завдань для домашньої роботи, інструктаж щодо їх виконання (повний, стислий, конкретний тощо) учитель продумує завчасно і фіксує в поурочному плані-конспекті уроку.

Домашнє завдання може бути задано з предметів інваріантної частини навчального плану, з будь-якого розділу програми, але тоді, коли його доцільність умотивована.

Успішне виконання учнями домашніх завдань залежить від співпраці учителя з їхніми батьками. Важливо переконати батьків у тому, що дотримання оптимального режиму виконання домашніх завдань, їх посильна допомога й контроль дотримання сприятимуть розв'язанню основного завдання навчальної домашньої роботи. Вчитель повинен ознайомити батьків з основними програмовими вимогами до навчальних предметів, усного та писемного мовлення молодших школярів, повідомляти батьків про результати виконання домашніх завдань.

Домашнє завдання можна дати на будь-якому етапі уроку. Неприпустимо давати домашнє завдання під час чи після дзвінка на перерву, після уроків, оскільки його повною мірою не фіксують діти; учні позбавлені можливості ставити запитання; учитель не встигає пояснити зміст завдання.

Форми перевірки домашнього завдання можуть бути різними: фронтальна, індивідуальна, колективна, само-, взаємоперевірка, творча тощо. Вибір форми контролю залежить від змісту, виду і мети домашнього завдання.


Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Управління школою | Додав: uthitel
Переглядів: 3582 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]