Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Презентації у початковій школі

УРОК-ТРЕНІНГ Негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я: куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин
14.01.2016, 11:05
УРОК-ТРЕНІНГ
Негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я: куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин
Мета: Формувати в учнів уявлення про згубну дію на дитячий організм куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин; Розвивати вміння відстоювати власні переконання; оцінювати свої вчинки і приймати рішення відповідно до ситуації. Виховувати в учнів здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.
Навчальні завдання
Наприкінці тренінгу учні повинні:
- мати уявлення про наркотичні та токсичні речовини;
- вміти обґрунтовувати згубний вплив на здоров’я дитини нікотину, алкоголю, наркотичних і токсичних речовин.
- вміти протидіяти пропозиціям щодо шкідливих звичок.
Обладнання і матеріали
- аркуші паперу формату А4 і А3;
- олівці, фломастери, маркери;
- стікери.
Хід тренінгу
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.
1. Вітання з учнями.
Вчитель: Діти, сьогодні наш урок ми проведемо у вигляді тренінгу. Давайте візьмемось за руки і розпочнемо його традиційним вітанням:


Доброго здоров’я, діти,
доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить
у вікно щодня,.
Бо здоров’я, любі мої,
в світі головне.
А здорових і веселих –
щастя не мине.

2. Вправа «Знайомство».
Вчитель: Загальновідомо, що здоров’я - це найбільший скарб. Це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя. Скажіть, а що для вас означає бути здоровим? Прошу висловити свої думки передаючи один одному ось це соковите, наливне яблуко. (Ведучий пропонує дітям висловити своє розуміння , що таке здоров’я.)
Очікувана відповідь: веселий настрій, красиве волосся, катання на велосипеді, гарний апетит, червоні щічки, заняття спортом, канікули у бабусі, міцний сон, уважність на уроках, коли нічого не болить, бути веселим та ін.)
ІІ. Основна частина.
1. Інформаційне повідомлення.
Вчитель: Сьогодні ми з вами будемо працювати над важливою темою :
«Негативний вплив шкідливих звичок на здоров’я людини. А саме: куріння, вживання алкоголю та наркотичних речовин».
Подумайте, обговоріть з сусідом ваші очікування від тренінгу, напишіть на стікерах і розмістіть їх біля підніжжя гори. Якщо ми гарно на уроці попрацюємо, то зможемо вийти на вершину.
Очікувані запитання: Що таке звичка? Які бувають звички? Чому люди мають шкідливі звички? Чи можна побороти шкідливу звичку? На які хвороби хворіють залежні люди?
2.Повторення правил роботи в групі.
Вчитель: Для того, щоб наша робота була плідною, давайте повторимо правила, які діятимуть на нашому уроці. Але повторимо їх не словесно, а за допомогою міміки і жестів.
1)„ Піднята рука” – говорити по-черзі.
2) „Годинник на руці” –пам’ятай про час, говори головне..
3)„ Посмішка” – бути привітним і доброзичливим.
4) „Вушко” – слухати і чути.
5) „Рукостискання” – приходити на допомогу один одному, підтримувати інших.
6) „Ротик на замку” – не говорити без дозволу.
3. Вправа «Мозковий штурм».
Вчитель: Як називаються дії, які ми виконуємо постійно, не задумуючись??(Звички).
Звернімося до тлумачного словника, який говорить: «Звичка – особлива форма поведінки людини, що закріпилася внаслідок багаторазового їх повторення».
Вчитель: А зараз ми подивимось відеопрезентацію, яка допоможе нам у роботі.
Відео.
Вчитель: Отже, які бувають звички?
Які це корисні звички?
Які звички ми називаємо шкідливими?
4.Вправа «Сила звички».
-А зараз запрошую учня допомогти мені в демонстрації досліду. Я буду обв’язувати його нитками, які будуть символізувати частоту виконання тієї чи іншої дії. Отож, уявімо, що її виконано один раз. Чи можна її позбутися?
(Учень стає з витягнутими уздовж тіла руками. Тренер обв’язує його ниткою).
-Прошу розірвати цю нитку, напруживши руки. (Учень з легкістю розриває).
-Ми можемо зробити висновок: якщо дію виконано одноразово, людина не потрапляє в залежність.
-Уявімо, що дію повторювали впродовж тижня, тобто 7 днів. Який буде результат?
(Вдруге тренер обертає нитку сім раів. Учень розриває нитку, але прикладає більше зусиль).
-Ви помітили, що було значно важче.
- А зараз в моєму оберемку 21 нитка. Чи зможе мій помічник їх розірватити? (Хлопчику дуже важко).
- Досліди вчених показали, що поширені звички формуються за три тижні (21 день).
Та існують такі звички, наприклад, вживання наркотиків, алкоголю чи паління, що роблять з людини раба. Такі звички порівнюються не з ниткою, а з товстими залізними цепками.
4.Інформаційне повідомлення .
Вчитель. Вчені, соціологи(люди, які вивчають суспільство)вважають, що існують основні причини виникнення шкідливих звичок . Увага на екран.
1. Мода, бажання бути незалежним, здаватися дорослішим.
2. Прагнення довести одноліткам свою значущість.
3. Нудьга, безпорадність.
4. Тиск з боку приятелів, бажання не виділятися між іншими.
5. Приклад дорослих.
6. Цікавість, бажання відкрити для себе нові відчуття, спровоковані рекламою.
5. Робота в групах .
Вчитель: Тепер ми з вами об’єднаємось в групи за ключовими словами «Сонце», «Повітря», «Вода». Кожна група отримає допоміжний матеріал, опрацювавши який, ви повинні будете розповісти, яку шкоду приносить людині:
1-а група - вживання тютюну;
2-а група –вживання алкоголю;
3-а група –вживання наркотиків.
В процесі роботи заповніть опорну таблицю, яка допоможе у вашому виступі.
Прошу зайняти свої місця. На виконання даної роботи у вас до 5 хв.
Додатковий матеріал
Куріння
1. Тютюн був завезений з Південної Америки Христофором Колумбом. Це- трав'яниста рослина, з якої роблять цигарки.
2. Француз Жан Ніко завіз його до Франції. Від його прізвища пішла назва нікотин.
3. В одній цигарці біля 190 отруйних речовин. Основні- нікотин, вуглекислий газ, табачні смоли. Відомо, що крапля нікотину вбиває коня.
4. Куріння викликає такі захворювання: рак легенів, захворювання серця, безпліддя у жінок.
5. Люди раніше старіють, мають жовту шкіру обличчя, зіпсовані зуби.
6. Великої шкоди курці завдають не тільки собі, але і усім тим хто їх оточує. Рідні та близькі курців стають «пасивними курцями»
7. Людина, яка провела годину в накуреному приміщенні, отруюється так само, як та, що викурила 4–5 цигарок.

Алкоголізм
1. Спирти почали добувати в VI-VII ст. Араби називали його "алькоголь", що означає запаморочення.
2. Першу пляшку горілки виготовив араб Рачез в 860 році.
3. Алкоголь - це прозора рідина без запаху та кольору. Основою всіх алкогольних напоїв є винний спирт і цукор.
4. Вплив алкоголю на організм людини залежить від: ваги й росту людини. Чим менша вага і зріст людини, тим швидше вона п'яніє. Тому у дітей і підлітків сп'яніння настає набагато швидше.
5. Пиво, яке вживає молодь, теж містить алкоголь. В одній банці пива стільки ж алкоголю, як і в одній чарці горілки.
6 . Часте вживання спиртних напоїв призводить до алкоголізму.
7. Діючи як отруйна речовина, алкоголь руйнує печінку, серце, шлунок, клітини головного мозку.

Наркоманія
1. Слово «наркотик» має грецьке походження і означає «заціпеніння».
2. Наркотики – це речовини, які викликають розлади психіки, фізичну залежність, є причиною інвалідності або смерті у молодому віці.
3. До наркотиків належать морфій, опіум, гашиш, героїн та інші.
4. Наркотичні речовини діють на нервову систему, викликають збудження, галюцинації.
5. При цьому з'являється занепад сил, безсоння, втрата апетиту, схуднення. Шкіра стає жовтувато-сірою. Слабшають розумові здібності.
6. Наркоман починає обманювати, красти. Щоб дістати наркотики, бо вони дуже дорогі, людина іде на злочин: крадіжки, бійки, пограбування тощо.
7. Навіть одноразове вживання викликає звикання.
8. У наркоманів велика ймовірність заразитися СНІДом, отримати цироз печінки, захворювання серця і нирок.
Руханка.
А в Україну вже прийшла зима.
Мороз зранку щипає щічки.
Мерзнуть вушка, мерзнуть ручки.
А ми мороз поборемо.
Весело пострибаємо.
Сніжок потопчемо.
Налетіла хурделиця, закружляла дівчаток і хлоп’яток.

ІІІ. Практична частина.
1. Інформаційне повідомлення.
Вчитель: Давайте проаналізуємо, яким способом можна відмовитися від небажаних пропозицій. Увага на екран. (Діти читають по черзі).
• Придумати причину й відмовитися.
• Змінити тему розмови. Розповісти про нову гру, книгу, фільм.
• Навести факти шкідливого впливу на організм того, що пропонують.
• Піти, нічого не пояснюючи.
• Найкоротший спосіб – сказати «ні», але сказати це впевнено.
2. Вправа «Психодрама».
Вчитель: А зараз ми знову об’єднаємося в три групи за кольорами світлофора «Червоний», «Жовтий», «Зелений». Кожній групі буде запропонована ситуація проблемного характеру. Користуючись порадами попереднього завдання, спробуйте їх розв’язати. Вам буде дано початок діалогу, а ви його продовжіть. Час підготовки 3-5 хв.
Ситуації:
І. Дорогою додому старшокласник запропонував тобі закурити сигарету. Сказав, що це дуже модно. Твої дії.
(Компанія хлопців щось весело обговорює. Повз них проходить знайомий).
-Привіт, _______!
-Привіт, _______!
-Давно тебе не бачив. Як справи?
-Нормально. А в тебе?
-Та так собі… Щось останнім часом кашель мучить і голова болить.
-Я тут з друзями відпочиваю по-дорослому. Нову пачку цигарок спробувати хочемо. Давай з нами.
-Ні, я не буду.
- Чому? Це ж так круто. Знаєш як на нас дівчата задивляються.
- Ні, не вмовляй. Курити я не буду. Я ходжу до футбольної секції . Нам тренер заявив, що курінння знижує швидкість, утруднює дихання. А я в майбутньому мрію стати чемпіоном. І тобі не раджу.
-Бувай.
ІІ. Біля під'їзду сиділи незнайомі чоловіки. Вони запропонували спробувати горілки, щоб стати дорослими. Як ти вчиниш в даній ситуації?
(Нетверезі чоловіки випивають горілку. Додому зі школи йдуть дівчатка)
-Ей, малі! Стій!
-Ану йдіть сюди! Я вам щось скажу!
-Йдіть- йдіть! Не бійтеся!
-Хочете горілки скуштувати?
-Ні,-сказали дівчатка.
-Не хочеш горілки, будеш пивко?
-Ні,-повторили дівчинка твердо дівчатка і пішли.
ІІІ. Ти катаєшся на роликах чи велосипеді у парку. Группа дітей іде тобі назустріч. Вони голосно сміються. Серед них є твій знайомий. Він запропонував спробувати пігулку для покращення настрою. Як йому відмовити?
-Привіт!
-Привіт!
- Ти чому такий похмурий(а), без настрою?
- Та 5-ку за контрольну роботу отримав(ла). Мама насварила.
- О. У мене для тебе є класна штука.
- Що це?
- Таблетки для покращення настрою. В голові будуть мультики ввижатися.
- Ні! В школі і вдома нам говорили, що вживати незнайомі пігулки без дозволу доросих категорично заборонено. Це може призвести до жахливих наслідків. А мультики я й по телевізору подивитися можу. Не треба мені такої допомоги!
-Ну як знаєш!
ІV. Заключна частина.
1. Вправа «Зворотній зв’язок».
Вчитель: А зараз подумайте, чи отримали ви відповідь на питання, поставлені на початку уроку. Якщо так, то перемістіть свій стікер на вершину гори, прокоментувавши свої думки.
2. Вправа «Обери правильну відповідь»
Учні розподіляють запропоновані вчителем звички в дві колонки «Корисні та шкідливі звички».(Чистити зуби, вживати багато цукерок, дотримуватись режиму дня, робити ранкову зарядку, читати лежачи і таке ін.)
3.Вправа «Побажання».
Вчитель:
Сьогодні ми говорили про звички, про їх вплив на життя та здоров’я людини. Пам’ятайте, як ранок починає день, так дитинство починає життя. Яким воно буде, залежить від вас. Не руйнуйте його, бережіть.

Сьогодні ми вели розмову,
Як всім здоров’я зберегти.
І щоб життя було чудовим,
Здоровим треба бути, щоб рости.
Здоров’ям сяють ваші личка –
Тож дайте відповідь мені :
Що скажете шкідливим звичкам?
Всі.
Шкідливим звичкам скажем: «Ні!»
3. Вправа «Прощання».
Вчитель: Візьмімося за руки, посміхнімося один одному.
Я дякую вам за гарну роботу.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Презентації у початковій школі | Додав: tany2016
Переглядів: 1734 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]